февраля, 2017

ДОРОГІ ДРУЗІ! В середу, 1 БЕРЕЗНЯ, о 18 годині в прямому ефірі обласного телебачення

заслужений журналіст України Леонід Харшан обговорить із заступником виконавчого директора БО «Лікарняна каса Житомирської області», кандидатом медичних наук Сергієм Миколайовичем Грищуком та лікарем-експертом відділу аудиту та управління якістю лікувально-діагностичного процесу Іриною Антонівною Білоус роль та місце ЛК у впровадженні державного медичного страхування.

Яке місце в разі запровадження медичного страхування займе ЛК?

Чи сприяє ЛК підготовці закладів охорони здоров’я, самих медпрацівників до впровадження медичного страхування?

Чи зацікавлена держава в доцільності таких організацій, як ЛК?

ДИВІТЬСЯ ПРОГРАМУ, ТЕЛЕФОНУЙТЕ В СТУДІЮ ТА ПРИЄДНУЙТЕСЬ ДО ОБГОВОРЕННЯ!

Детальніше

Загальна інформація

В Житомирській області станом на 01.10.2017 року нараховується 208 842 особи членів благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області», що складає 16,8% від загальної кількості населення. З початку року до організації вступили 5 286 нових членів ЛК (загальна інформація про перебування населення області в ЛК – за посиланням).

Протягом вказаного періоду лікувально-профілактичні заклади області отримали медичних препаратів, реактивів та виробів медичного призначення на суму 32 мільйони гривень. Залишків ліків, реактивів та виробів медичного призначення в лікувально-профілактичних закладах області наразі є на суму 3,6 мільйони гривень.

В закладах охорони здоров’я області медична допомога за рахунок ЛК надана в 353 284 випадках. Станом на 01.10.2017 року частка членів ЛК в цілодобовому стаціонарі становила 28% від загальної кількості пацієнтів.

Шановні друзі!

Нагадуємо вам, що ліками та виробами медичного призначення ЛК забезпечує своїх пацієнтів згідно з затвердженими Міністерством охорони здоров’я України уніфікованими протоколами надання медичної допомоги. Положення «Про порядок використання добровільних пожертвувань до благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області», Перелік лікарських засобів, які можуть закуповуватись за рахунок коштів благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області», й Перелік лікарських засобів та виробів медичного призначення, які забезпечуються за рахунок ЛК при амбулаторному лікуванні, ви можете переглянути відповідно за посиланнями.

Якщо у вас виникають питання стосовно призначених лікарем обстежень, препаратів для вашого лікування тощо, ви можете звернутись за допомогою безпосередньо до лікарів-експертів ЛК, які працюють у всіх медичних закладах області, або за телефоном «гарячої лінії» з медичних питань – 067-411-30-93. Ми будемо раді вам допомогти!

Детальніше

РОБОТА БО «ЛІКАРНЯНА КАСА ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ» В 2016 РОЦІ.

Це питання було головним для розгляду під час зібрання лікарів-експертів філій ЛК та – наступного дня – фахівців інформаційно-аналітичного відділу.

Про результати діяльності благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області» впродовж 2016 року учасникам зібрань доповів заступник виконавчого директора С.М.Грищук. Він, зокрема, відзначив, що станом на 1 січня 2017 року членів ЛК нараховується 211 720 осіб, що становить 16,8% від усієї кількості населення області. Протягом 2016 року вступили 8 233 особи.

IMG_7940- За показником виконання плану по вступу лідирують Коростишівська, Хорошівська, Черняхівська, Новоград-Волинська, Андрушівська філії, – відзначив Сергій Миколайович. – Останні місця – за Чуднівською, Ружинською, Олевською, Брусилівською, Ємільчинською філіями.

В структурі вступників 82% (6 792 особи) вступили індивідуально, 18% (1 441 особа) – колективно. Значна частина нових членів ЛК вступили через термінали, які встановлені в 27 офісах філій організації, та сайт ЛК.

– На сайті ЛК, до речі, громадяни можуть не лише вступити до БО «Лікарняна каса Житомирської області», а й перевірити стан сплати щомісячних добровільних пожертвувань, – наголосив виступаючий. – Це дуже зручно для членів ЛК. Тим паче, що й самі добровільні пожертвування можна сплачувати також на сайті, до того ж – карткою будь-якого банку й без комісії.

IMG_7956IMG_7943

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виступаючий звернув увагу присутніх на поновленння впродовж 2016 року 1 570 членів ЛК. Це свідчить про те, що громадяни переконались у дієвості БО «Лікарняна каса Житомирської області».

IMG_7958IMG_7959

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Щодо фінансового стану – при запланованих надходженнях у сумі 61 778 тисяч гривень фактично надійшли 60 679 тисяч гривень, витрати ж становили 61 228 тисяч гривень (тобто рік ми закінчили з «мінусом» у 549 тисяч гривень). Від усієї суми коштів, які надійшли, 88% були спрямовані на забезпечення основної діяльності ЛК. Відтак стаціонарним лікуванням було охоплено 57 395 пацієнтів, амбулаторно-поліклінічним – 94 166 осіб, обстежено 313 574 особи. З усієї кількості пацієнтів – членів ЛК – на суму до 1000 гривень пролікувались 66 358 осіб, 1-3 тисяч гривень – 11 985 осіб, 3-5 тисяч гривень – 1 435 осіб, 5-12 тисяч гривень – 697 осіб.

IMG_7948IMG_7950

Також здійснювалось забезпечення лікування членів ЛК за межами області. Так, у 2016 році 154 члени ЛК отримали медичний супровід у лікувальних закладах Києва на суму 231 319 гривень.

Продовжувалась благодійна діяльність ЛК – патронат 630 дітей-сиріт та лікування за рахунок ЛК інвалідів війни й учасників АТО. 184 особи громадян останньої категорії, зокрема, вступили до організації впродовж 2016 року. Сплативши щомісячних добровільних пожертвувань 54 тисячі гривень, вони пролікувались на суму 213 тисяч гривень.

– Тобто попри те, що стосовно надання медичної допомоги учасникам АТО діє відповідна державна програма, ЛК не залишає їх без своєї уваги й підтримки, – наголосив С.М.Грищук.

Загалом на забезпечення ліками та виробами медичного призначення витрачено понад 53 мільйони гривень. До того ж – станом на 1 січня 2017 року в медичних закладах області знаходиться медикаментів та виробів медичного призначення на суму 3,3 мільйони гривень.

IMG_7944IMG_7942

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Зазначу, до речі, що в 2016 році середня вартість медикаментів, які закуповує ЛК, зросла на 8% (а на окремі препарати – на понад 20%). У порівнянні з аптеками вартість ліків, які закуповує ЛК, менша в середньому на 17% (на окремі – на 25-70%), – сказав доповідач.

IMG_7947

Стосовно використання лікарських засобів при лікуванні членів ЛК у 2010-2016 роках за всіма видами лікування – С.М.Грищук відзначив, що показник застосування життєво необхідних зріс із 31 до 38,5%, необхідних – на рівні 45,2%, другорядних – зменшився з 23,8 до 16,3%.

Характеризуючи аудит якості лікувально-діагностичного процесу, доповідач наголосив, що основним проблемним питанням при наданні медичної допомоги членам ЛК є недотримання стандартів, протоколів лікування, лікарського формуляра, що є обов’язковим для всіх закладів охорони здоров’я. Так, за рік частка невідповідності лікарських призначень протоколам лікування становить 6,7% (найбільша частка недотримання протоколів лікування – в ОКЛ імені О.Ф.Гербачевського, обласному онкодиспансері, обласному перинатальному центрі, Малинському міськрайТМО, Олевській, Пулинській, Коростенській, Коростишівській ЦРЛ).

IMG_7997IMG_7954

Тож для покращення якості лікувально-діагностичного процесу на базі ОКЛ імені О.Ф.Гербачевського була проведена конференція щодо раціональної антибіотикотерапії та застосування блокаторів протонної помпи. Також здійснено виїзди в Олевську, Коростишівську, Романівську, Чуднівську ЦРЛ, проведені робочі зустрічі з головними лікарями Коростенської ЦРЛ та ЦМЛ, медпрацівниками ЦМЛ №1, №2 та ЦДМЛ Житомира. Проводились перевірки обліку ліків в ОКЛ імені О.Ф.Гербачевського, обласному онкодиспансері, поліклініці ЦМЛ №2 Житомира, обласній дитячій клінічній лікарні.

IMG_7995IMG_7991

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Крім того, для покращення управління якістю лікувально-діагностичного процесу в усіх закладах охорони здоров’я, де є філії ЛК, встановлено автоматизовані робочі комплекси (а в ОКЛ імені О.Ф.Гербачевського, ЦМЛ №2 Житомира, Житомирській ЦРЛ, Новоград-Волинському міскрайТМО, обласному онкодиспансері, обласній дитячій клінічній лікарні, Бердичівській ЦМЛ, ЦМЛ №1 Житомира – на рівні відділень).IMG_7985

Традиційно проводилось вичення громадської думки про роботу ЛК. Так, зокрема, телефонне анкетування пацієнтів – членів ЛК – після виписування їх зі стаціонару засвідчило, що 70% опитаних змушені були купувати медикаменти та вироби медичного призначення за власні кошти. Це говорить про те, що значна частка лікуючих лікарів не дотримується уніфікованих клінічних протоколів надання медичної допомоги. Проте понад 84% респондентів відзначили, що попри це рекомендуватимуть своїм друзям, знайомим вступити до БО «Лікарняна каса Житомирської області», адже переконались у її надійності та готовності допомогти в лікуванні.

IMG_7987IMG_7986

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Здійснювалась упродовж 2016 року інформаційна робота зі створення позитивного іміджу ЛК: діяльність організації висвітлювалась у друкованих виданнях (газетах «Пульс», «Ваше здоров’я», «Субота»), на сайтах (ЛК, Асоціації працівників лікарняних кас України, «Фейсбук» та інших), у програмах радіо та телебачення, в співпраці з прес-службами інших організацій.

IMG_7982

Як наголосив С.М.Грищук, за цими ж напрямками ЛК працюватиме й у 2017 році. Доповідач закликав учасників зібрань до активних дій – зокрема, з залучення до ЛК нових членів, а також – у роботі з лікарями стосовно дотримання ними стандартів, протоколів лікування, лікарського формуляра.

– Адже саме недотримання їх породжує проблемні питання при наданні допомоги членам ЛК, – наголосила завідуюча відділом аудиту та контролю якості ЛДП Р.В.Артюх. – Це було переконливо доведено в презентації С.М.Грищука.

IMG_7961IMG_7975

Завідуюча відділом фармацевтичного менеджменту О.А.Ольшанська звернула увагу на контроль за замовленнями та рухом медикаментів.

– Препарати повинні «працювати», а не «лежати вантажем» у відділеннях, на складі ЛК чи у філіях, – сказала вона.

IMG_7990IMG_7993

Юрисконсульт Л.В.Лісовська нагадала присутнім про безумовне дотримання Закону України «Про захист персональних даних», не допускати розголошення даних про членів ЛК, а про порушення дотримання Закону негайно доповідати керівництву.

– Основний момент роботи з особою – її письмова згода, – наголосила юрисконсульт.

IMG_7992IMG_7974

Також заступник виконавчого директора С.М.Грищук виступив перед лікарями-експертами ЛК з презентацією про аудит якості надання медичної допомоги пацієнтам із ішемічним інсультом (на прикладі ЗОЗ Житомирської області).

– Зважаючи на високу захворюваність населення на цереброваскулярні хвороби, показники інвалідизації та смертності, МОЗ України видало наказ «Про затвердження та впровадження медико-технологічних документів зі стандартизації медичної допомоги при ішемічному інсульті», за яким, зокрема, лікування повинне відбуватись у спеціалізованих відділеннях – це зменшує летальність на 20%, інвалідність на 30%, а також – витрати, пов’язані з доглядом за пацієнтом на всіх етапах надання медичної допомоги, – сказав доповідач. – Крім того, медичні заклади повинні мати можливість забезпечити в цілодобовому режимі проведення методів нейровізуалізації (КТ/МРТ).

IMG_7984IMG_7977

Також виступаючий наголосив на важливості дотримання уніфікованого клінічного протоколу медичної допомоги, застосування препаратів із доказовою базою, проведення тромболізису та представив їх аналіз у лікарнях області. За його словами, з проаналізованих 508 випадків надання медичної допомоги пацієнтам у гострому періоді ішемічного інсульту в 40 пацієнтів (а саме в цих випадках були дотримані протоколи надання медичної допомоги) летальність та смертність у наступні шість місяців не була зареєстрована.

– На жаль, доводиться констатувати, що вказаний наказ МОЗ України дотримується незначною часткою лікарів, – зауважив С.М.Грищук. – Крім того, відзначається призначення препаратів із недоведеною ефективністю, відсутність сучасних підходів до реабілітації пацієнтів. Цьому «сприяє» те, що заклади охорони здоров’я не мають системи аудиту якості надання медичної допомоги, фінансової та іншої відповідальності лікаря у випадку призначення лікування, яке не відповідає існуючим законодавчим нормам.

IMG_7988Завідуюча інформаційно-аналітичним відділом Т.І.Афанаскіна повідомила фахівцям філій аналіз їх роботи впродовж 2016 року, спеціалісти відділу О.А.Постовік та О.Л.Криворучик – про контроль та якість цієї роботи.

 

 

 

 

 

IMG_7981

Про роботу з комп’ютерною технікою поінформував інженер із комп’ютерних систем А.Г.Петрішенко.

Також були розглянуті та обговорені інші питання діяльності ЛК, за якими прийняті відповідні рішення.

Детальніше

Чому на Житомирщині витрати на ліки у 5 разів менші, ніж на Рівненщині?

https://hromadskeradio.org/programs/hromadska-hvylya/chomu-na-zhytomyrshchyni-vytraty-na-liky-u-5-raziv-menshi-nizh-na-rivnenshchyni

На «Громадському радіо» стартує нова рубрика «Громадське здоров’я». У першій програмі із директоркою програмної ініціативи Вікторією Тимошевською обговорюємо звіт «Індекс здоров’я. Україна»

Вікторія Тимошевська: Хочу наголосити, що ми не говоримо про охорону здоров’я, а про те, що намагаємося розвинути системи, котрі забезпечать здоров’я в цілому. Тобто це і профілактика, і сучасна та вчасна діагностика, і лікування та реабілітація.

В цьому дослідженні є 5 основних блоків, які ми намагалися розкрити і встановити початковий рівень (base line), щоб виміряти те, як змінюється наше суспільство. В цьому є і медична частина (доступ до ліків), є частина медичної допомоги первинного рівня (сімейний лікар чи терапевт), а є такі речі як вакцинація та здоровий спосіб життя.

Василь Шандро: Про що говорить ваш звіт? Що таке індекс громадського здоров’я?

Вікторія Тимошевська: По-перше, хочу зауважити, що це не традиційний індекс. Адже очікується, що це якийсь усереднений показник температури, тиску, тощо. Насправді, це оцінка системи, що включає 5 блоків: задоволеність медичною допомогою, звернення до лікаря та поведінка родини у випадку хвороби, витрати на лікарські засоби і медичну допомогу, знання та здорова поведінка і останнє — самооцінка стану здоров’я. І якщо індекс складає 100%, то за нашим дослідженням в середньому вийшло 55%. Нам, звісно, є куди рости і що покращувати.

Більше того, є області (наприклад, Тернопільська), де рівень задоволеності медичною допомогою, яку отримала родина, складає 72-78%.

Задоволеність дільничним терапевтом/родинним лікарем // health-index.com.ua

Задоволеність дільничним терапевтом/родинним лікарем
Авторські права:
health-index.com.ua

Василь Шандро: Чи вираховують подібні індекси і європейських країнах?

Вікторія Тимошевська: Так. На жаль, в Україні ми не могли повністю адаптувати їх принцип. Нині ми не маємо змоги порівнювати наші цифри із показниками інших країн. Однак ми працюватимемо над методологією, яка дозволить за 3-4 роки такі порівння все ж робити.

Василь Шандро: Про що ще говорять цифри? Що, можливо, здивувало?

Вікторія Тимошевська: Мене, як моїх колег, здивувала ситуація з ліками. Всі ми купуємо ліки, знаємо, наскільки вони є дорогими. Нині Кабмін ухвалив кілька постанов, що мають на меті врегулювати ціни та знизити їх на певні препарати. Так ось, в Житомирі зафіксовано найнижчі витрати людей на ліки. Питання було просте: скільки ви витратили грошей на назначені ліки останнього разу? В Житомирі ця сума склала 238 грн. В той час у Рівненській області це 1001 грн.

Тетяна Трощинська: За рахунок чого така різниця — ви досліджували?

Вікторія Тимошевська: Так, звісно. В Житомирській області працює «Лікарняна каса» — мікроаналог страхової медицини, де за щомісячний внесок 40 грн особі гарантується повний набір базових лікарських засобів.

Василь Шандро: Це якась ініціатива обласного Управління охорони здоров’я?

Вікторія Тимошевська: Це ініціатива ГО «Лікарняна каса». Цей досвід переймався ще з часів європейських проектів технічної допомоги у сфері галузі охорони здоров’я, коли вони намагалися запровадити в Україні різні механізми співфінансування. Насправді, в жодній країні немає такого, щоб держава забезпечувала 100% лікарських засобів чи повністю покривала медичну допомогу.

Тетяна Трощинська: Чи є у звіті елемент дослідження корумпованості галузі?

Вікторія Тимошевська: У нас не було окремих питань щодо корупції. Ми у травні-червні запускамо друге таке дослідження, щоб порівняти, чи дійсно відбувається реформа, щоб об’єктивно сказати, що відчуває простий громадянин. Але в нас є непрямі питання стосовно корупції. Наприклад, які ліки безкоштовно отримали в лікарні, а за які довелося платити. Часто, якщо людина там купувала ліки — їй їх перепродавали.

Текстову версію підготувала Наталя Кучерява
Детальніше

З НАШОЇ ПОШТИ

(«Пульс» №7 від 16.02.2017 р.)

Здрастуйте, шановна редакціє та дорогі читачі!

Я, Загурський Павло Ізидорович із Пулинського району, пишу, щоб розповісти, як завдяки добрим людям вдруге, як мовиться, з’явився на світ.

Довелось мені нещодавно лікуватись у торакальному відділенні обласної клінічної лікарні імені О.Ф.Гербачевського, куди потрапив у вкрай тяжкому стані. Хворів на мокрий плеврит (от не знаю, як по-медичному звучить точний діагноз складного захворювання легенів). І це, очевидно, спричинило розрив стравохода. Страшні болі витерпіти було майже неможливо! Доставили мене в лікарню в тяжкому стані, який потребував негайного оперування – що лікарі й зробили.

Операція була непроста – мої рятувальники приклали надзвичайно багато зусиль, аби я залишився живим. Ще потому п’ять днів перебував у реанімації в дуже тяжкому стані. Тільки й міг – дивитись на стелю й думати про життя, про свою сім’ю, про дітей.

Тож хочу щиро подякувати в першу чергу завідуючому відділення торакальної хірургії Муравйову Тадеушу Вітольдовичу – він сам прийшов, коли мене привезли до лікарні, оглянув, поговорив зі мною й вирішив: «В операційну!» Таким чином мене врятували. Крім того, велика вдячність Артюху Володимиру Васильовичу – справжньому професіоналу своєї справи, людині дуже енергійній – він по кілька разів на день цікавився моїм станом. Також вдячний Тарасу Івановичу Марцуну, котрий брав участь в операції. Я пізніше запитував Артюха Володимира Васильовича – він мені сказав: «Ми всі над Вами були». І їхня професійність дозволила мені вже через 10 днів їсти, як усі нормальні люди – не через зонд. Мої рятувальники сказали: «Це – феномен!» А я говорю, що це свідчить про їхній надзвичайно високий професіоналізм.

Гарні слова подяки – медсестрам та молодшим медсестрам. Вони всі дуже трудолюбиві, душевні, співчутливі – коли просиш їх про щось, то відразу просто-таки біжать. Тому що знають, що людині болить, і хочуть допомогти. Та й навіть і без просьби приходять: «Як Ви?» Колектив відділення – прекрасний!

А ще хочу наголосити на неоціненності допомоги, яку надала мені моя рідна благодійна організація «Лікарняна каса Житомирської області». Я, признатись, раніше отак іноді думав: «Чи потрібно бути в ній, чи ні?» Й коли трапилось непередбачуване, зрозумів, наскільки був неправий у своїх сумнівах – бо ж біда прийшла неочікувано й оперативне втручання було дуже серйозне: всі лікарі на чолі з завідуючим кілька годин працювали наді мною. Реанімація потому, лікування у відділенні – весь час потрібні були немалі кошти. А їх моя родина не мала, бо ж ніхто до цього не готувався. Й прийшла нам на допомогу «Лікарняна каса» – понад 12 тисяч гривень витрачено нею на моє лікування. Скажу так, що вона просто не дозволила моїй родині розпродати все, аби мене врятувати. Бо такої суми ми не мали – я на пенсії, дружина працює вахтером, тобто дозволити собі такі витрати ми не могли. Тож основне навантаження «взяла на себе» ЛК. Тому скільки буду з ким спілкуватись – всім про це розповідатиму! У мене син раніше не перебував у «Лікарняній касі», хоч як просив його вступити. А зараз я дав йому команду зробити це негайно! Й усім так скажу!

З повагою – П.І.Загурський.

Детальніше

МОЗ винесло на обговорення гарантований пакет первинної медичної допомоги.

http://moz.gov.ua/ua/portal/pre_20170208_c.html

Міністерство охорони здоров’я України розробило проект наказу про Порядок надання первинної медичної допомоги, який винесли на громадське обговорення та який затвердять після консультацій з експертним середовищем і регіонами.

Перелік того, що входитиме до гарантованого кошика первинної медичної допомоги, переглядатиметься щороку та залежатиме від показників бюджету, які держава виділятиме на охорону здоров’я.

Згаданий документ визначає завдання первинної медичної допомоги (ПМД), суб’єктів надання допомоги, завдання лікаря, а також єдині правила організації та надання ПМД.

Дія документу поширюватиметься на всіх суб’єктів первинної ланки, незалежно від форми власності та організаційно-правової форми діяльності.

ПМД є основним видом медичної допомоги та передбачає надання пацієнтові універсальних комплексних інтегрованих послуг, спрямованих на задоволення більшості потреб людини у сфері охорони здоров’я.

Згідно з документом, первинна допомога надається усім громадянам України незалежно від їхнього віку, статі, національності, соціального статусу, рівня доходу, місця проживання, віросповідання чи інших ознак. Її надають за рахунок бюджетних коштів згідно з відповідною бюджетною програмою та законодавством.

Фінансування діагностичних заходів та лабораторних досліджень у межах ПМД для громадян України також здійснюють коштом бюджету згідно з відповідною бюджетною програмою та законами.

До обов’язків лікаря первинної ланки, відповідно до проекту, належить:

1. Безпосереднє надання первинної медичної допомоги пацієнтам.

2. Формування та контроль виконання плану обстежень та лікування, аналіз результатів досліджень, призначення медичних препаратів та інших лікувальних заходів.

3. Надання медичної допомоги пацієнтам у невідкладному стані.

4. Направлення відповідно до медичних показань пацієнта, який не потребує екстреної медичної допомоги, для надання йому вторинної (спеціалізованої) або третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги.

5. Координація роботи з іншими ланками медичної допомоги.

6. Ведення пацієнтів, що хворіють на соціально небезпечні інфекційні захворювання відповідно до законодавства.

7. Здійснення імунопрофілактики відповідно до чинного законодавства.

8. Консультування щодо здорового способу життя.

9. Проведення заходів масової та індивідуальної профілактики інфекційних захворювань.

10. Оцінка індивідуальних ризиків захворювань і консультування з питань профілактики. Розробка індивідуальних програм обстеження та спостереження за здоров’ям.

11. Інформування пацієнта щодо національних скринінгових програм та виконання інших функцій відповідно до законодавства або до програми.

12. Динамічне спостереження за неускладненою вагітністю.

13. Здійснення медичного догляду за здоровою дитиною.

14. Ведення хворих із психічними розладами, зокрема, враховуючи рекомендації спеціаліста.

15. Надання паліативної допомоги, що охоплює:

– оцінку ступеню болю;

– призначення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

– лікування больового синдрому;

– оформлення рецептів на наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори відповідно до чинного законодавства.

16. Координація та організація виконання лабораторних досліджень, проведення забору біологічного матеріалу.

17. Проведення лабораторних досліджень, у тому числі з використанням швидких тестів.

18. Призначення лікарських засобів з оформленням документів відповідно до законодавства.

19. Підготовка медичної документації для направлення осіб з ознаками стійкої втрати працездатності на медико-соціальну експертизу та на медико-соціальну реабілітацію.

20. Оформлення довідок, форм, листків непрацездатності.

Наказ також регламентує правила надання ПМД. Зокрема, вибір лікаря та місце надання допомоги, її форми та способи, матеріально-технічне забезпечення робочого місця лікаря первинки, режим та графік роботи лікаря та ін.

Пацієнт має право вільного вибору лікаря, незалежно від місця своєї офіційної реєстрації. Рекомендована кількість пацієнтів, які обрали одного лікаря, повинна перебувати у межах 2 000 пацієнтів. Однак, залежно від соціальних, вікових та кількісних характеристик населення громади, на території якої працює лікар, в окремих випадках кількість пацієнтів може бути більшою чи меншою.

Допомогу лікар надаватиме за місцем здійснення своєї господарської діяльності під час особистого прийому. Залежно від стану пацієнта, він може прийняти рішення про надання ПМД за місцем проживання (перебування) пацієнта або з використанням засобів телекомунікації.

Лікарі первинки самостійно обиратимуть місце для здійснення своєї господарської діяльності. Зокрема, надавати допомогу можна буде в окремій будівлі чи приміщеннях, що належить суб’єкту надання ПМД на праві власності, праві оренди чи на інших підставах, що не заборонені законодавством. Однак робоче місце повинно відповідати державним санітарним нормам та іншим вимогам, передбаченим законодавством.

Суб’єкт надання первинної допомоги самостійно визначає кількість меблів, одиниць техніки та іншого устаткування для оснащення робочого місця, зважаючи на кількість та потреби пацієнтів і лікарів з надання ПМД, а також вимог законодавства. Разом із тим, МОЗ наводить перелік обладнання, яким суб’єкт надання ПМД має обов’язково забезпечити місце надання допомоги.

Табель матеріально-технічного оснащення місця надання ПМД

1. Ваги для дітей.

2. Ваги для дорослих.

3. Глюкометр.

4. Електрокардіограф.

5. Медична вимірювальна стрічка.

6. Медичний ліхтарик.

7. Отоофтальмоскоп.

8. Пікфлуометр.

9. Пульсоксиметр.

10. Ростомір для дітей до року.

11. Ростомір (для дітей старше одного року).

12. Стетофонендоскоп.

13. Таблиці для перевірки гостроти зору.

14. Термометр (для вимірювання температури тіла).

15. Тонометр з малими, середніми і великими манжетами.

16. Холодильник для зберігання медикаментів, окрім вакцин.

17. Холодильник для зберігання вакцин.

18. Шафа для зберігання медикаментів та медичних виробів для надання медичної допомоги, в тому числі невідкладної.

19. Кушетка.

20. Сповивальний стіл.

21. Киснева подушка.

22. Мішок Амбу.

23. Гігрометр.

24. Термометр (для вимірювання температури в приміщенні).

25. Термометр для холодильника.

26. Сумка-укладка сімейного лікаря.

27. Медикаменти та медичні вироби для надання медичної допомоги, в тому числі невідкладної.

Ми також представили: перелік скринінгових обстежень на первинці, діагностичних процедур та лабораторних досліджень, зразок декларації про вибір лікаря з надання первинної медичної допомоги. Усі документи мають статус проектів та наразі проходять обговорення з представниками медичної спільноти з регіонів.

Детальніше

З НАШОЇ ПОШТИ

(«Пульс» №5 від 09.02.2017 р.)

Доброго дня, шановна редакціє!

Давно збиралась із намірами, щоб написати – хочу подякувати людям, до котрих дуже часто звертаюсь за допомогою й іще жодного разу такого не було, щоб мені відмовили.

Мешкаю я в Ружинському районі, тож як тільки яка недуга – їду до Ружинської центральної районної лікарні. От і нещодавно трапилось: десь протягом «пройняло» голову – так почала боліти, що витримати було несила. Поїхала до «районки» на прийом до невропатолога Григорія Андрійовича Поліщука. І скажу вам, що такого чудового лікаря ще пошукати – й до пацієнтів ставиться дуже гарно, і як лікуватись – усе розкаже, пояснить спокійно. Це для хворої людини дуже важливо – от таке приємне спілкування з лікарем. Відомо ж бо, що й слово лікує. Тож щиро дякую Григорію Андрійовичу за те, що він такий хороший – і як лікар, і як людина.

А ще вдячна благодійній організації «Лікарняна каса Житомирської області» – всі медикаменти для лікування мені надавали за її рахунок. Мене відвідувала під час перебування в лікарні лікар-експерт ЛК у Ружинській ЦРЛ Первушина Галина Андріївна – цікавилась, чи призначили препарати по ЛК, чи допомагають вони. Я була задоволена, тому що не довелось нікуди ходити – медсестра принесла всі ліки. Інші ж пацієнти в аптеці купували за свої гроші всі необхідні препарати. Мене дуже дивувало, що сусіди по палаті не перебували в ЛК. Що ж – вони побачили, що я, як член ЛК, маю переваги перед ними, тож сподіваюсь, що, переконані моїм прикладом, вони таки вступили до організації. От ми, наприклад, із чоловіком у ЛК років зо п’ять – і задоволені нею. У чоловіка очі хворі, то звертається за медичною допомогою досить часто, а я зі своїми недугами не раз лікувалась у Житомирі, в Києві – й кожного разу ми користуємось допомогою ЛК. І якщо хтось говорить, що, мовляв, ці кошти, що платимо кожного місяця добровільними пожертвуваннями, можна «наскладати й так назбирати», то я скажу, що це – нереально. Тому що завжди знайдеться якась причина й привід, щоб їх потратити. А так ото ж, коли була захворіла – грошей немає, а я лікуюсь за допомогою ЛК. Може, хто жаліє щомісячних добровільних пожертвувань 49 гривень, то нехай порахує, в скільки обійдеться пролікуватись за власні кошти, наприклад, при пневмонії, переломах, операціях – за рік сплатить 588 гривень, а пролікуватись за рахунок ЛК може на 14 700 гривень. От вам й економія! Для нас із чоловіком це великий «плюс» – те, що ми в ЛК і користуємось її допомогою. Оце, що я хотіла сказати.

З повагою – Приходько Валентина Петрівна,

с.Топори Ружинського району.

Детальніше

2017 РІК МАЄ СТАТИ РОКОМ СТРАХОВОЇ МЕДИЦИНИ.

На цьому наголошує Міністерство охорони здоров’я України.

Житомирщина має власний досвід у цьому питанні – 16-річна діяльність благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області» це переконливо доводить.

Наскільки цей досвід може стати в пригоді законотворцям? Відповідь на це питання цього разу шукали в філії ЛК у Ємільчинській центральній районній лікарні.

Дивіться авторську програму журналіста Житомирського обласного телебачення Леоніда Харшана «Кут зору» від 30 січня 2017 року.

Детальніше

З НАШОЇ ПОШТИ

(«Пульс» №3 від 26.01.2017 р.)

Здрастуйте, шановні читачі!

Я – Валентина Іванівна Дворецька з Житомира – лікувалась нещодавно в обласній клінічній лікарні імені О.Ф.Гербачевського.

Була виконана лапароскопічна пластика діафрагмальної грижі. Спочатку я вагалась – іти на операцію, чи ні. Проте зараз радію, що зважилась на неї – почуваюсь дуже добре.

Тож хотіла б щиро подякувати завідуючому хірургічним відділенням Віктору Петровичу Перепелиці та лікарю-хірургу Андрію Вікторовичу Сироткіну – вони чудово оволоділи цією (новою для Житомирщини) методикою й проводять операції просто на «відмінно»! А ще додає пацієнтам сили на одужання чудова психологічна атмосфера, яка панує в цьому відділенні. Я й сама медпрацівник, знаю специфіку роботи багатьох відділень, тому розумію, наскільки це важливо для пацієнтів, коли лікарі – от такі привітні, людяні. Тому хочеться сказати їм дуже багато гарних слів подяки.

Крім того, щира вдячність благодійній організації «Лікарняна каса Житомирської області» – за допомогу та підтримку. Ви знаєте, я колись довго розмірковувала, чи варто вступати до організації. Але з віком зрозуміла: не просто варто – необхідно! От я лікувалась минулоріч від пневмонії й бачила, як пацієнтам доводилось іти в аптеку й купувати антибіотики, інші препарати – й платити великі гроші. Принаймні, для мене то були б великі суми! А мені всі необхідні медикаменти приносили просто в палату. Скажу більше: я навіть відмовилась від номера стаціонарного телефону (щоб зайве не платити ще й за користування ним, бо ж усе одно більше користуюсь мобільним) і натомість спрямувала ці гроші на те, щоб платити щомісячні внески до благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області». Тобто хочу сказати, що вступила до ЛК – і не прогадала! Я небагато часу перебуваю в організації – лише три роки, але за допомогою зверталась до неї часто – й обстежувалась, і лікувалась. У мене проблеми зі щитовидною залозою – здавала аналізи на рівень гормонів. Й ендоскопічні обстеження не раз робила – тому що зі шлунково-кишковим трактом маю проблеми. І з пневмонією лікувалась, і з пієлонефритом. Думаю, що ЛК витратила більше коштів на мої обстеження, лікування, ніж я загалом за три роки сплатила внесків. Бо на операції, обстеження грошей треба й треба. Тому раджу іншим людям, котрі вагаються стосовно ЛК, щоб усе-таки вони подумали над цим питанням.

Зі щирою повагою – Валентина Іванівна Дворецька.

Детальніше

БО “Лікарняна каса Житомирської області” готова до впровадження в Україні страхової медицини.

БО “Лікарняна каса Житомирської області” готова до впровадження в Україні страхової медицини. Про це – на сторінках народного щотижневика “Субота” від 1 лютого 2017 року.

Газета “СУБОТА” від 1 лютого 2017 року

Детальніше

#medi