апреля, 2018

Житомирський школяр переміг у всеукраїнській фінансовій олімпіаді

Житомирський школяр переміг у всеукраїнській фінансовій олімпіаді

Учень житомирської школи №21 став переможцем серед наймолодших учасників всеукраїнської фінансової олімпіади. Дмитро Грищук змагався у дитячій олімпіаді “Фінансовий геній”, яка проводиться ПриватБанком шостий рік поспіль.

http://news.dks.com.ua/index.php/news/ekonomika/24843-zhitomirskij-shkolyar-peremig-u-vseukrajinskij-finansovij-olimpiadi

 Цього року переможці були визначені у трьох вікових категоріях: від 14 до 17 років, від 11 до 13 років і від 6 до 10 років.

У наймолодшій категорії, обійшовши дітей з усіх куточків України, перше місце посів житомирський школяр Дмитро Грищук. Хлопчик отримав сертифікат на 5 тис. грн.

“Ми пишаємося, що житомирські діти беруть участь і показують чудові результати у фінансовій олімпіаді. Їхня фінансова грамотність не лише дозволяє гідно представляти  наше місто у такому конкурсі, а й навіть досягати кращих результатів, ніж у діток із міст-мільйонників. Вітаємо житомирського маленького генія та бажаємо ще більше цікавих конкурсів і перемог!” – зазначила Анна Беленюк, керівник напрямку ЮніорБанк Житомирського РУ ПриватБанку.

За даними організатора олімпіади ПриватБанку, цьогоріч у змаганнях взяли участь рекордна кількість учасників – понад 4400 дітей. Бажаючі позмагатись за звання “Фінансовий геній” пройшли декілька етапів олімпіади. У фінал конкурсу потрапили 60 дітей, які набрали найбільшу кількість балів. Після завдання з ораторського мистецтва серед фіналістів обрали переможців у кожній групі.

В благодійній організації “Лікарняна каса Житомирської області” Дмитро перебуває від самого народження. Тож ми щиро вітаємо Діму з перемогою! Нових досягнень тобі, розумнику, успіхів у всіх справах та починаннях, зустрічей лише з хорошими людьми, гарних подій у житті та чудових вражень від них! Нехай життєва дорога твоя буде рівною й надзвичайно успішною! Хай тобі щастить!

 

 

Детальніше

“День відкритих дверей”

відбувся 18 квітня в благодійній організації “Лікарняна каса Житомирської області”.

Вітаючи гостей – учасників заходу – виконавчий директор ЛК Володимир Станіславович Мишківський наголосив, що головна мета діяльності організації – відстоювати інтереси мешканців області, котрі перебувають в ЛК, аби надання медичної допомоги їм було дійсно якісним і результативним.IMG_8522

– А це залежить від багатьох факторів, – уточнив В.С.Мишківський, – головний із яких – дотримання лікарями регіонального формуляра лікарських засобів та протоколів лікування, затверджених Міністерством охорони здоров’я України, що означає – призначення медикаментів виключно з доказовою базою. Також важливою рисою діяльності ЛК є те, що за принципом нинішнього реформування галузі «гроші ходять за пацієнтом» БО «Лікарняна каса Житомирської області» працює від першого дня свого існування. Тобто, як тільки член Лікарняної каси потрапляє на прийом до лікаря і той призначає пацієнту певний курс лікування, ЛК відразу розпочинає здійснювати передбачене відповідним Положенням забезпечення медикаментами, виробами медичного призначення. Тож в умовах недостатнього забезпечення медичної галузі з боку держави Лікарняна каса суттєво допомагає пацієнтам – членам ЛК.

IMG_8516- Й це можуть підтвердити 210 тисяч мешканців області (а це близько 17% її населення), котрі нині перебувають в організації, – запевнив заступник виконавчого директора Сергій Миколайович Грищук, проводячи презентацію діяльності ЛК. – Адже лише, зокрема, протягом 2017 року медична допомога за рахунок БО «Лікарняна каса Житомирської області» надавалась у 489 451 випадку на суму 57,2 млн. грн.IMG_8555

Зацікавленість гостей «Дня відкритих дверей» викликала, зокрема, інформація про медикаментозне забезпечення хворих, котрі перебувають в ЛК. На запитання, чому за рахунок ЛК забезпечуються не всі ліки, які призначають лікарі, учасники заходу почули відповідь, що Лікарняна каса надає медикаменти, вироби медичного призначення виключно згідно з уніфікованими клінічними протоколами, затвердженими МОЗ України, локальними клінічними протоколами, затвердженими наказами УОЗ Житомирської ОДА, та регіональним формуляром лікарських засобів. Лікарі повинні їх дотримуватись – проте контроль за цим зі сторони керівництва ЛПЗ украй недостатній, що «б’є по кишені» пацієнта, адже він змушений купувати ліки, які не передбачені вище перерахованими нормативними актами. IMG_8510

Також цікавились учасники заходу, як здійснюється контроль за використанням ліків, які забезпечує ЛК, при стаціонарному лікуванні. На що  отримали відповідь, що насамперед кожен член Лікарняної каси здійснює самоконтроль – при виписуванні зі стаціонару підписує листок призначень, де вказані препарати та вироби медичного призначення, отримані під час лікування за рахунок ЛК. Крім того, в усіх районах діють філії Лікарняної каси – лікарі-експерти ЛК суворо слідкують за тим, аби пацієнтам – членам ЛК – призначали медикаменти виключно згідно з протоколами лікування.IMG_8551

– Також уже багато років діє цілодобова «гаряча лінія» з медичних питань, – наголосив Володимир Станіславович. – При виникненні проблем із обстеженнями, лікуванням пацієнти ЛПЗ, котрі перебувають у Лікарняній касі, телефонують за номером «гарячої лінії» (067-411-30-93) й фахівці відділу аудиту та контролю якості ЛДП спільно з лікарями-експертами філій ЛК вирішують проблему.

Турбувались відвідувачі стосовно подальшої долі ЛК після впровадження медичної реформи.

– БО «Лікарняна каса Житомирської області» продовжуватиме активно працювати паралельно з упроваджуваною реформою, – відповів В.С.Мишківський. – Адже держава не зможе вирішити всі питання з забезпеченням пацієнтів якісною медичною допомогою. Тому на первинній ланці ми й надалі забезпечуватимемо лікування понад 100 захворювань за амбулаторними рецептами, на вторинному та третинному рівнях частина допомоги буде покриватися за рахунок коштів держбюджету, а решту забезпечить ЛК.

IMG_8514Крім того, учасники заходу запитували, зокрема, чому членів ЛК перестали обстежувати в обласному медичному консультативно-діагностичному центрі, та в якому ЛПЗ можна пройти лабораторні та інструментальні дослідження.

– Оскільки КУ «Обласний медичний консультативно-діагностичний центр» Житомирської обласної ради припинив співпрацю з БО «Лікарняна каса Житомирської області», ми уклали відповідну угоду з обласною клінічною лікарнею імені О.Ф.Гербачевського, – пояснив С.М.Грищук. – Тож для членів ЛК за направленням сімейного лікаря за рахунок організації проводять лабораторні дослідження на визначення рівня гормонів щитоподібної залози, а також – певні УЗ-дослідження. В подальшому перелік наданих послуг буде розширено. Крім того, також за направленням сімейного лікаря лабораторне обстеження щитоподібної залози, а також онкомаркери, інфекційні, імунологічні, біохімічні, гематологічні, загальноклінічні, цитологічні дослідження здійснюють приватні лабораторії – ТОВ «Малікс-Мєд» («ІNVIVO») та ТОВ «Медичний центр Асклепій плюс» (їх забірні пункти біологічного матеріалу є майже в кожному медичному закладі області). Мамографічні обстеження за рахунок Лікарняної каси за направленням лікаря проводяться в обласному онкодиспансері.IMG_8534

Й укотре нагадали гостям ЛК, куди звертатись при виникненні питань щодо лікування, обстежень: до лікарів-експертів філій Лікарняної каси у лікувальних закладах, а також за телефоном цілодобової «гарячої лінії» з медичних питань – 067-411-30-93, телефонами з питань вступу та сплати щомісячних добровільних пожертвувань – 067-411-14-51, 22-38-88, 22-39-65.IMG_8525

Також відвідувачі ознайомились із роботою відділів центрального офісу благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області», поспілкувались із фахівцями, отримали відповіді на інші питання діяльності ЛК, висловивши задоволення результатами заходу.

– Я взяла активну участь у «Дні відкритих дверей», – розповіла житомирянка Наталія Трохимівна Мелешко, котра вже багато років перебуває в Лікарняній касі. – IMG_8537IMG_8539Ми задавали питання, які безпосередньо хвилюють пересічних членів Лікарняної каси. Скажу так, що такі зустрічі необхідні – ми дізналась багато корисної інформації, яка засвідчила, що бути в Лікарняній касі перш за все вигідно. Я ж особисто вжедавно в цьому переконалась – дуже багато вона мені допомогла. Та й чоловік мій часто лікується за рахунок ЛК. Тому я завжди всім раджу вступити до Лікарняної каси – вона допомагає реально.

Детальніше

«Забезпечення надання якісної медичної допомоги членам Лікарняної каси – головне в нашій роботі!»

1На цьому наголосив виконавчий директор благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області» Володимир Станіславович Мишківський, відкриваючи зібрання лікарів-експертів філій ЛК, яке відбулось нещодавно.

Учасники засідання розглянули та обговорили низку питань стосовно діяльності організації, першим із яких було – про стан надання медичної допомоги членам ЛК впродовж 2 місяців 2018 року. Про це поінформувала завідуюча відділом аудиту та контролю якості ЛДП Раїса Володимирівна Артюх.

– Протягом цього періоду надано медичну допомогу за рахунок ЛК у 89 238 випадках на суму 10,7 млн. грн., – повідомила вона, деталізувавши, що стаціонарно було проліковано 29 044 особи, амбулаторно-поліклінічно – 19 453 особи, кількість обстежених становила 57 260 випадків звернень. – Причому 1 915 членів Лікарняної каси отримали за її рахунок медичну допомогу на суму понад тисячу гривень. Також упродовж двох місяців цього року було видано 17 направлень членам ЛК для отримання медичної допомоги в лікувальних закладах м. Києва через ВГО «Асоціація лікарняних кас України».2

Виступаюча також звернула увагу учасників зібрання, зокрема, на непоодинокі випадки, коли лікарі медичних закладів антибіотикопрофілактику при планових оперативних втручаннях замінюють антибіотиколікуванням, не завжди застосовують ступеневу терапію, що суперечить наказу МОЗ України від 29.08.2008 року №502 «Про затвердження клінічного протокоду з антибактеріальної профілактики в хірургії, травматології, акушерстві та гінекології». Крім того, Р.В.Артюх відзначила, що антибіотики для профілактики й лікування призначаються в більшості випадків емпірично, не завжди дотримуються оптимальні терміни антибіотикотерапії (деякі препарати призначаються вкінці лікування, перед виписуванням хворого зі стаціонару, або ж – у багатьох випадках – одночасно декілька антибіотиків тривалим курсом).

– Необхідно активніше співпрацювати з лікарями медичних закладів, нагадуючи їм про дотримання протоколів лікування, – закликала Р.В.Артюх. – Адже саме недотримання їх призводить до значної кількості звернень членів ЛК на «гарячу лінію» з медичних питань – зокрема, стосовно призначення ліків, які відсутні в протоколах лікування та ЛФ, що вказує на наявність подвійних стандартів або незнання лікарів уніфікованих протоколів лікування та нового ЛФ, термінів лікування, інфузійної терапії в терапевтичних відділеннях та денних стаціонарах, лікування ЦД тощ4о. Тож необхідно налагоджувати тіснішу співпрацю з лікарями, адже це сприятиме наданню якісної медичної допомоги членам Лікарняної каси.

Заступник виконавчого директора Сергій Миколайович Грищук поінформував учасників зібрання про взаємодію лікарських засобів. Він наголосив, що й цей напрямок також потребує активнішої взаємодії лікарів-експертів ЛК з лікарями медичних закладів. Адже вивчення якості надання медичної допомоги, наданої членам Лікарняної каси, зокрема, засвідчило непоодинокі випадки призначення несумісних препаратів, що може призвести до негативних наслідків.

– Тож у цьому контексті надзвичайно корисно було прослухати цикл тематичних лекцій «Актуальні питання управління якістю медичної допомоги», які провели нещодавно фахівці кафедри менеджменту охорони здоров’я НМУ імені О.О.Богомольця, – повідомила лікар-експерт відділу аудиту та контролю якості ЛДП Ірина Антонівна Білоус. – Викладачі кафедри констатували, що наразі в Україні існує адміністративно-командний підхід до забезпечення якості медичної допомоги, який потрібно замінити на принцип управління процесом.

Так, нинішня бюрократична мета поліпшення клінічного стану пацієнта та показників здоров’я населення загалом, дотримання відповідних нормативів має бути замінена задоволенням потреб пацієнтів, персоналу та інтересів держави, суспільства. Тобто важливими стають не лише процес та структура, як досі, а ще й – результат, до того ж – постійний. Механізмами управлінської дії повинні виступити програма безперервного поліпшення якості, самооцінка організації, система організації, система освіти, клінічний аудит – на відміну від нинішніх обліку та аналізу клінічних випадків із несприятливим результатом, консиліумів, контролю, статистичного обліку та звітів, стандартизації, сертифікації, ліцензування, акредитації. Відповідальність за результат має нести весь персонал закладу, адміністрація, держава, пацієнт – нині ж відповідальність покладена лише на медперсонал та адміністрацію. Мотивацію персоналу з визнання професіоналізму пацієнтами й колегами, покарання, декваліфікації, зниження рівня акредитації, позбавлення ліцензії необхідно змінити на професійне самоствердження, відмову від покарань.

5Як повідомила виступаюча, існує шість категорій вимірювання якості. Головна з них полягає в тому, що центральна роль відведена пацієнту – тобто медична допомога надається кожному пацієнту відповідно до його індивідуальних потреб та цінностей, а також забезпечення того, щоб цінності пацієнта спрямовували всі політичні рішення. Наступна категорія – безпечність – показує, наскільки пацієнти убезпечені від шкоди під час отримання ними медичних послуг. Категорія ефективності засвідчує базування забезпечуваних послуг на наукових знаннях. Категорія раціональності оцінює уникання зайвих витрат, у тому числі витрат оснащення та всіх видів ресурсів. Забезпечення допомоги, яка не відрізняється за якістю для різних хворих за такими особистими характеристиками, як вік, етнічна належність, географічне положення чи соціально-економічне становище оцінюються за категорією справедливості. Скорочення черг, а іноді й небезпечних затримок для отримувачів та надавачів послуг засвідчують своєчасність надання медичних послуг.

Основними механізмами управління якістю, за словами виступаючої, є ліцензування, акредитація, стандартизація, сертифікація та атестація як шлях до безперервного професійного розвитку. Інструментами ж мають бути клінічні настанови, уніфіковані та локальні протоколи, клінічний аудит, сертифікація системи управління якістю, табель оснащення, державний та локальний формуляр лікарських засобів, реєстр індикаторів якості, експертна оцінка, ретроспективний аналіз документації, спостереження, опитування, інформаційно-аналітичні системи.

– Доводиться констатувати, що медичні працівники не зацікавлені в об’єктивній оцінці їхньої діяльності, оскільки для них експертиза якості носить «каральний» характер, – відзначила І.А.Білоус, – Проте, як сказав Едвард Демінг: «Даремно шукати якість серед верстатів. Вона народжується в коридорах влади». Тобто забезпеченням якості надання медичної допомоги треба управляти на всіх рівнях керівництва галуззю.

В зв’язку з цим зрозумілими є мета та основні положення медичної реформи в Україні. Про дослідження обізнаності населення з ними поінформував учасників зібрання заступник виконавчого директора С.М.Грищук. Дослідження було проведене в І кварталі 2018 року студентами комунального вищого навчального закладу «Житомирський медичний інститут» Житомирської обласної ради. За розробленою спеціальною анкетою здійснювалось опитування медичного персоналу та пацієнтів закладів охорони здоров’я, розташованих у м.Житомирі, студентів-бакалаврів та магістрів Житомирського медичного інституту. Відбір респондентів відбувався у випадковому порядку. Всього було опитано 407 громадян. За результатами дослідження встановлено досить низький рівень обізнаності населення з основними положеннями Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення». Середній показник обізнаності становив 3,4 бали з 10 можливих. Із усієї кількості опитаних 71,5% вважають, що медицина в Україні потребує реформування. Лише 36,6% вважають, що з упровадженням медичної реформи можливість отримання саме якісної й доступної медичної допомоги зросте, 27,3% вважають, що зменшиться, 19,9% – не зміниться. Причому на запитання, чи буде доцільно з упровадженням медичної реформи сплачувати додаткові внески до Лікарняної каси, фондів добровільного медичного страхування, близько 44% респондентів відповіли ствердно (варто відзначити, що частка медпрацівників, котрі дали позитивну відповідь, становила 51,4%).

6- Тож роз’яснювальна робота як серед медпрацівників, так і серед пацієнтів, котрі перебувають у Лікарняній касі, залишається одним із основних пунктів діяльності лікарів-експертів ЛК. Адже мета впроваджуваних реформ співзвучна з нашим головним завданням – забезпечення надання якісної медичної допомоги, – наголосив, підсумовуючи зібрання, виконавчий директор Володимир Станіславович Мишківський. – Саме тому ми активно шукаємо шляхи вирішення проблем, породжених часом і не залежними від нас обставинами, які виникають у членів ЛК при обстеженнях, лікуванні. Так, оскільки з 01.04.2018 року КУ «Обласний медичний консультативно-діагностичний центр» Житомирської обласної ради припинив співпрацю з БО «Лікарняна каса Житомирської області», ми уклали відповідну угоду з обласною клінічною лікарнею імені О.Ф.Гербачевського. За угодою для членів ЛК за направленням сімейного лікаря за рахунок організації проводять лабораторні дослідження на визначення рівня гормонів щитоподібної залози, а також – певні УЗ-дослідження. В подальшому перелік наданих послуг буде розширено.

Крім того, лабораторне обстеження щитоподібної залози, а також онкомаркери, інфекційні, імунологічні, біохімічні, гематологічні, загальноклінічні, цитологічні дослідження здійснюють приватні лабораторії – ТОВ «Малікс-Мєд» («ІNVIVO») та ТОВ «Медичний центр Асклепій плюс». Єдина умова для проведення обстежень – наявність направлення сімейного лікаря. Для зручності в обслуговуванні пацієнтів та економії їхнього часу ТОВ «Малікс-Мєд» («ІNVIVO») та ТОВ «Медичний центр Асклепій плюс» мають забірні пункти біологічного матеріалу майже в кожному медичному закладі.

Мамографічне обстеження за рахунок Лікарняної каси за направленням лікаря проводяться в обласному онкодиспансері.

Тобто забезпечення надання якісної медичної допомоги – основа основ нашої діяльності й ми докладаємо всіх зусиль для вирішення цього питання!

Детальніше

ДОРОГІ ДРУЗІ! ПРИЙМІТЬ НАЙЩИРІШІ ВІТАННЯ З ВЕЛИКОДНЕМ – СВІТЛИМ СВЯТОМ ВОСКРЕСІННЯ ГОСПОДНЬОГО!

ВЕЛИКДЕНЬ-2

 

Великдень нагадує про справжні цінності, які близькі для всіх нас. Це свято є свідченням того, що любов, добро та радість – основа щасливого життя кожної людини та суспільства в цілому. Цього дня ми спільно молимо Бога наповнити наші серця благословенням, просимо захистити Україну та дякуємо Всевишньому за те, що в часи випробувань відчуваємо Його підтримку.

Тож бажаємо вашим оселям щасливого дитячого сміху й солодкої свяченої паски. Всім щиро зичимо міцного здоров’я та гарної долі. Нехай ці радісні Великодні дні стануть початком нових звершень і перемог на шляху нашої великої й сильної української родини!

ХРИСТОС ВОСКРЕС – ВОСКРЕСНЕ УКРАЇНА!

З повагою – правління та виконавча дирекція

БО «Лікарняна каса Житомирської області».

Детальніше

ДОСЛІДЖЕННЯ ОБІЗНАНОСТІ НАСЕЛЕННЯ З ОСНОВНИМИ ПОЛОЖЕННЯМИ МЕДИЧНОЇ РЕФОРМИ

було проведене в І кварталі 2018 року студентами комунального вищого навчального закладу «Житомирський медичний інститут» Житомирської обласної ради.

За розробленою спеціальною анкетою здійснювалось опитування медичного персоналу та пацієнтів закладів охорони здоров’я, розташованих у м.Житомирі, студентів-бакалаврів та магістрів Житомирського медичного інституту. Відбір респондентів відбувався у випадковому порядку. Всього було опитано 407 громадян.

За результатами дослідження встановлено досить низький рівень обізнаності населення з основними положеннями Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення». Середній показник обізнаності становив 3,4 бали з 10 можливих.

Отож із усієї кількості опитаних 71,5% вважають, що медицина в Україні потребує реформування. Лише 36,6% вважають, що з упровадженням медичної реформи можливість отримання саме якісної й доступної медичної допомоги зросте. 27,3% вважають, що зменшиться, 19,9% – не зміниться.

Причому на запитання, чи буде доцільно з упровадженням медичної реформи сплачувати додаткові внески до Лікарняної каси, фондів добровільного медичного страхування, близько 44% респондентів відповіли ствердно. Варто відзначити, що частка медпрацівників, котрі дали позитивну відповідь, становила 51,4%.

(для детального перегляду – натисніть курсором на таблицю)

таблица опрос

Детальніше

#medi