Лікарняна каса Житомирської області | Archive | октября

октября, 2018

Ще один крок в напрямку доказової медицини: клінічні рекомендації ВООЗ відтепер можна використовувати як міжнародні клінічні протоколи

http://moz.gov.ua/article/news/sche-odin-krok-v-naprjamku-dokazovoi-medicini-klinichni-rekomendacii-vooz-vidteper-mozhna-vikoristovuvati-jak-mizhnarodni-klinichni-protokoli

Відповідний наказ МОЗ України від 26.09.2018 № 1752 був зареєстрований у Міністерстві юстиції України. Тож українські лікарі зможуть використовувати клінічні рекомендації Всесвітньої організації охорони здоров’я у щоденній роботі.

До переліку джерел клінічних настанов внесено сайти Всесвітньої організації охорони здоров’я (WHO) та Європейського комітету з визначення антимікробної резистентності (EUCAST).

«Внесення до Переліку джерел клінічних настанов ВООЗ дає змогу Україні впроваджувати в медичну практику сучасні методи профілактики, діагностики та лікування туберкульозу та ВІЛ-інфекції, ефективність яких доведена контрольованими дослідженнями, і, таким чином, підвищувати якість і результативність надання медичної допомоги пацієнтам», – зазначив Віктор Ляшко, перший заступник генерального директора Центру громадського здоров’я МОЗ України.

Включення протоколів EUCAST допоможе поліпшити виявлення резистентних мікроорганізмів та узгодити підходи до оцінювання чутливості мікроорганізмів з європейськими стандартами. Це забезпечить належне призначення протимікробних речовин та допоможе подолати  проблему антибіотикорезистентності.

Докладніше: Центр громадського здоров’я

Детальніше

З кожного по 400 грн на місяць: в Україні хочуть ввести медстрахування для всіх

https://ukr.segodnya.ua/ukraine/s-kazhdogo-po-400-grn-v-mesyac-v-ukraine-predlagayut-vvesti-medicinskoe-strahovanie-1182586.html

У Раді зареєстрували законопроект про обов’язкове медичне страхування

<p style="text-align: justify;">В Україні до 2020 року запровадять страхову медицину. Фото: AFP</p>
В Україні до 2020 року запровадять страхову медицину. Фото: AFP

Застрахованими повинні бути всі. Так говориться в законопроекті №9163, який нещодавно зареєстрували депутати – вони пропонують ввести обов’язкове медичне страхування. Оплачувати страховку зобов’яжуть роботодавця, а якщо людина безробітна, за неї заплатять місцеві органи влади. Розмір обов’язкового внеску визначатиме Кабінет міністрів, йдеться в проекті. Але депутати вважають, що це має бути не менше 400 грн.

Що пропонують депутати

Українці за свій рахунок фінансують систему охорони здоров’я на 60%, а держава на 40%. В результаті, медична допомога для українців стала катастрофічно недоступною економічно і фізично“, – зазначають депутати в пояснювальній записці до проекту. Тому автори проекту пропонують розділити медпослуги на ті, які покриватиме держава, і ті, які відшкодує страховка.

Що оплатить держбюджет? У проекті зазначено той же перелік медпослуг, що і в нинішньому законі. Це екстрена медична допомога, первинна допомога – лікування у терапевта, сімейного лікаря та педіатра; спеціалізована та високоспеціалізована медична допомога; паліативна медична допомога і реабілітація; медична допомога дітям до 16 років, ведення вагітності й пологів.

Конкретний список безкоштовних послуг буде відомий тільки 2019 року, коли Рада затверджуватиме новий держбюджет. Тобто, українцям щороку повідомлятимуть, що в лікарнях офіційно платно і скільки це коштуватиме. Ціна на медпослуги буде однаковою в усіх медзакладах. Те, що не ввійде до держпрограми, по суті, і повинна покрити медстрахування.

Також в законопроекті зазначено, що може покривати страхування. Це діагностика, лікування, профілактика, реабілітація і ліки. Перелік послуг залежатиме від договору зі страховою компанією.

Річний внесок за кожну людину коштуватиме приблизно 4783 гривні, або 398,56 гривні щомісячних платежів. Його повинні будуть платити роботодавці, і зроблять це, ймовірно, за рахунок зарплат; за безробітних повинні платитимуть місцеві органи влади (з отриманих податків).

Законопроект встановлює для страховиків проект масу обмежень. Наприклад, страхова компанія повинна зберігати гроші тільки в державному банку. 94% внеску страховик повинен направляти до свого резервного фонду. Саме з нього компанія оплачуватиме лікування клієнтів. 5% від цієї суми страхова залишає на організацію своєї роботи: сюди входять витрати і прибуток підприємства. Ще 1% треба буде перераховувати до державного Резервного Фонду. Цей фонд нібито повинен стати “подушкою безпеки”: якщо у якійсь страховій раптом закінчаться гроші, лікування пацієнтів фінансуватиметься з Фонду. Також нова структура контролюватиме страхові компанії.

Саме тотальний контроль і насторожує страховиків. Наприклад, державний Резервний Фонд – непоганий спосіб для чиновників контролювати грошові потоки на медицину. За підрахунками самих авторів законопроекту, завдяки страховим внескам роботодавці можуть “дофінансувати” медицину на 50-70 млрд грн.

Законопроект №9163 тільки нещодавно внесли до парламенту. Він повинен ще пройти обговорення в комітетах парламенту і отримати експертний висновок, тільки потім його можуть винести на голосування. До цього моменту може пройти досить багато часу. Наприклад, два практично ідентичних проекту лежать в комітетах з 2016 року.

Як зараз працює медстрахування в Україні

В Україні наразі працює добровільне медичне страхування (ДМС), але тільки 5-6% українців мають поліс ДМС. Страховики пропонують ДМС, переважно, робочим колективам – тобто, його може оформити роботодавець для своїх співробітників. Зараз 90% всього ринку особистого страхування знаходиться в корпоративному сегменті.

Після старту медреформи деякі страховики почали пропонувати і індивідуальні поліси ДМС. Вартість індивідуального ДМС дорожче корпоративного в 4-5 разів і може досягати 20-30 тис. грн.

Крім того, індивідуальна страховка зазвичай має більше винятків порівняно з корпоративними програмами, зазначають в страхових компаніях.

Страховики більше орієнтовані на корпоративні поліси ДМС з простої причини – працюючим ніколи хворіти. Під це страхові і розраховують свої програми. А якщо дозволити страхуватися всім по одному, то за полісами йтимуть тільки хворі, ділиться агент однієї із страхових компаній.

ДМС почне розвиватися, коли в Україні з’явиться база всіх пацієнтів. Тоді страхова розумітиме, з яким станом здоров’я до неї приходить людина.

“Коли з’явиться всеукраїнська база з підтвердженими діагностами історіями хвороб людей – ці поліси будуть індивідуальними, під кожним будуть свої умови і ціни, і тоді прийматимуть на страхування всіх. Поки довідку на будь-яку хворобу в Україні можна придбати за 200 грн через інтернет, страхові не займатимуться індивідуальним ДМС”, – розповів сайту “Сегодня” страховий агент.

Скільки коштує індивідуальне страхування:

  • до 2000 грн/рік – в більшості страхових за такі гроші готові записати до лікаря, забезпечити виклик лікаря додому, покрити невідкладну допомогу.
  • Від 3300 грн/рік – сюди входить виклик лікаря додому, візит до лікарів державних медустанов, оплата ліків на 800 грн на рік при хворобі, невідкладна допомога. Якщо людина потрапила на стаціонар – можна отримати до 70 тис. грн компенсації за ліки. На стоматологію передбачено 300 грн на рік.
  • Від 7000 грн/рік – виклик лікаря додому, послуги травмпункту, забезпечення ліками на суму 1500 грн на рік, візит до лікарів в державних і приватних медустановах. На ліки при лікуванні на стаціонарі – до 100 тис. грн. На стоматологію компенсують 800 грн.
  • Від 18 тис. грн – те ж саме, що і за попередніми пунктами, плюс візити до брендових приватних клінік, на стоматологію – 2500 грн на рік, а також компенсація 150 тис. грн на медикаменти на стаціонарі.

Застрахуватися можуть не всі. Страхова може відмовитися продати поліс ДМС людям з інвалідністю, тим, хто перебуває на обліках в диспансерах, має вади серця, гепатити, туберкульоз, цукровий діабет, страждає на епілепсію, рак, психічні чи венеричні захворювання, коли-небудь вживав наркотики.

Медстрахування має бути доступним, саме на це роблять акцент в МОЗ. Але спочатку треба підрахувати тарифи на кожну медичну послугу, зробити комунальні та державні медустанови конкурентними.

2020 року в Україні з’явиться державна програма медичних гарантій, яка покриватиме всі рівні медичних послуг, включаючи стаціонарні. Паралельно з 2020 року в Україні має розпочатися активний розвиток медичного страхування. Політика МОЗ України – забезпечити кожній людині в Україні гарантоване покриття основних медичних послуг первинної, спеціалізованої, екстреної допомоги через Національну службу здоров’я. І додатково – дати роботодавцям, державним установам, місцевої влади та пацієнтам в се можливості скористатися перевагами страхування“, – зазначають у МОЗ.

 

Детальніше

МОЗ: Медичні заклади можуть самостійно перекладати міжнародні протоколи

https://medprosvita.com.ua/moz-medichni-zakladi-mozhut-samostiyno-perekladati/

Міністерство охорони здоров’я не встановлює жодних вимог щодо перекладу міжнародних протоколів лікування, які обрали для себе медичні установи.

Згідно офіційній інформації від МОЗ, переклад нових клінічних протоколів затверджувати в департаментах охорони здоров’я чи інших установах не потрібно. Для того, щоб лікарі медичної установи змогли їх офіційно використовувати, достатньо відповідного внутрішнього наказу медичного закладу. Але такі протоколи можуть бути використані лише у тому закладі, в якому їх було затверджено.

Наказом МОЗ №1422 скасовано подальшу розробку локальних клінічних протоколів

На думку керівництва МОЗ, у конкурентних умовах нового медичного ринку медичні заклади зможуть скористатися цією можливістю на свою користь. Пацієнти знатимуть, що в тій лікарні використовують старі уніфіковані протоколи, які передбачають стаціонар та дороге лікування через гіпердіагностику, а в іншій — нові клінічні протоколи, засновані на принципах доказової медицини.

Новые клинические протоколы – скачай и пользуйся!

Як перекласти протокол, якого немає українською мовою?

«Заклад охорони здоров’я, в якому планується застосовувати новий клінічний протокол, або ФОП має право зробити переклад клінічної настанови, що розміщена в переліку джерел (додаток № 4 до наказу) та затвердити переклад в якості нового клінічного протоколу внутрішнім наказом. Такий новий клінічний протокол може бути застосований саме в даному закладі охорони здоров’я», — йдеться у поясненнях на сайті Міністерства охорони здоров’я.

Право на переклад мають заклади охорони здоров’я, лікарі-ФОП та МОЗ України.

Наказ МОЗ № 1422 з переліком затверджених джерел міжнародніх протоколів

Окремо варто зазначити, що в МОЗ обіцяють допомагати медичним установам, що запровадили нові клінічні протоколи, у придбанні обладнання та інших ресурсів, які передбачаються використанням цих протоколів.

Детальніше

Відбулось засідання правління БО «Лікарняна каса Житомирської області»

Під головуванням д.мед.н., професора, академіка Академії наук вищої освіти України, заслуженого лікаря України Валентина Дмитровича Парія відбулось засідання правління благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області».

Основним питанням, яке розглянули учасники зібрання, був звіт про діяльність ЛК та виконання плану кошторису в першому півріччі 2018 року, з яким виступив виконавчий директор організації Володимир Станіславович Мишківський.

Він, зокрема, повідомив, що станом на 1 жовтня в організації перебували 211 136 мешканців області, що становить 17,2% від загальної кількості населення.  Протягом 2018 року до ЛК приєднались 5 479 громадян, із них у першому півріччі – 3 606. Поновили своє перебування в ЛК 824 особи. Планове завдання зі вступу до організації за 9 місяців поточного року виконане на 81%. У виконанні планових завдань передують Коростишівська, Черняхівська, Овруцька, Новоград-Волинська, Хорошівська філії. Аутсайдерами за цим напрямком роботи є Ружинська, Ємільчинська, Коростенська, Народицька філії.

– Значна частка населення вважає, що зі впровадженням реформування медицини всі медичні послуги держава забезпечуватиме безкоштовно, й міркують, мовляв, а чи потрібна їм ЛК? Тож із населенням Житомирщини проводиться велика інформаційно-роз’яснювальна робота про переваги перебування в БО «Лікарняна каса Житомирської області», – повідомив Володимир Станіславович. – Так, працівники ЛК провели 36 виступів, зокрема, перед колективами підприємств та організацій. Хочу наголосити, що роботі з підприємствами ми надаємо пріоритет. Тож станом на 01.07.2018 року колективними членами ЛК були 1050 підприємств (249 із яких – у м.Житомирі). Протягом цього року колективними членами ЛК стали 47 нових організацій. В організаціях, які перебувають в ЛК, додатково вступили 484 особи.

Крім того, в плані інформаційної підтримки членів ЛК ми вибудували нову можливість комунікацій із ними. Так, зокрема, персональними СМС-повідомленнями надавали інформацію не лише про сплату щомісячного добровільного пожертвування, а й щодо забезпечення обстежень, лікування за рахунок ЛК (наприклад – матерям про амбулаторне лікування дітей) тощо. Досвід такої роботи – зокрема, по м.Житомиру – засвідчив, що ця практика дає хороші результати. Загалом відправлено 67 370 СМС-повідомлень.

Характеризуючи фінансовий стан за перше півріччя 2018 року, В.С.Мишківський зауважив, що при запланованих надходженнях у сумі 36,7 млн.грн. фактично надійшло 35,4 млн.грн. Витрати ж перевищили надходження й становили 37,7 млн.грн. при запланованих 36,4 млн.грн. (витрати на адміністративно-господарську діяльність були менші від запланованих на 587 тис.грн. і становили 5 723 млн.грн.). Різниця між надходженнями та витратами за 6 місяців складає -2,4 млн.грн. Це відбулось через зростання видатків на основну діяльність, підвищення вартості ліків, яке продовжується й далі, а також – через зменшення надходжень.

В структурі пролікованих за рахунок ЛК – стаціонарно проліковано 35 613 пацієнтів на суму 20,7 млн.грн., амбулаторно-поліклінічно – 70 869 пацієнтів на суму 12,5 млн.грн., обстежень – 219 352 випадки на суму 6 млн.грн.

– Для надання населенню можливості отримувати якісну медичну допомогу всім головам ОТГ направлені пропозиції про співпрацю з ЛК, укладені угоди про співпрацю з низкою ЦПМСД, – повідомив виконавчий директор. – Продовжуємо спільну роботу за цим напрямком із сімейними лікарями – станом на 01.07 Лікарняна каса співпрацювала з 20 сімейними лікарями.

Також Лікарняна каса прагне максимально задовольнити потребу громадян (членів організації) в отриманні високоспеціалізованої медичної допомоги. В 2018 році 45 членів ЛК отримали клопотання щодо медичного супроводу в лікувальних закладах м.Києва – скористались 26 громадян (відзначається зменшення цього показника в порівнянні з минулорічним цього ж періоду за рахунок впровадження нових видів оперативних втручань в ОКЛ імені О.Ф.Гербачевського). Крім того, відшкодування витрат у зв’язку з невідкладними станами за межами області за рішенням правління отримали 39 осіб на загальну суму 115 тис.грн.

– В 2018 році з метою покращення забезпечення надання членам ЛК якісної медичної допомоги ми впровадили низку заходів, – поінформував Володимир Станіславович. – За рішенням правління збільшено кількість захворювань, які лікуються за рахунок ЛК, та перелік лікарських засобів, які забезпечуються при амбулаторному лікуванні. Розширено мережу відпускання ліків для амбулаторного лікування – наразі з Лікарняною касою співпрацюють 216 аптек та аптечних пунктів. Для покращення доступності членів ЛК до високоспеціалізованих методів інструментальної та лабораторної діагностики розширено співпрацю з ОКЛ імені О.Ф.Гербачевського та приватною лабораторією «INVIVO» (за 9 місяців 2018 року витрати на обстеження зросли порівняно з 2017 роком на 1,1 млн.грн.).

Залишається незмінною благодійна діяльність ЛК стосовно дітей-сиріт (під патронатом ЛК перебувають 520 дітей-сиріт, 107 із яких проліковані в 2018 році на суму 26 тис.грн.). Також за рахунок ЛК продовжується лікування інвалідів війни (проліковано 20 осіб на суму 6,1 тис.грн.) та учасників АТО (надано медичну допомогу 88 громадянам на 58 тис.грн.).

Здійснюється інформаційна робота щодо висвітлення діяльності ЛК в друкованих ЗМІ (в газетах «Пульс», «Ваше здоров’я», «Субота»), на сайтах БО «Лікарняна каса Житомирської області», ВГО «Асоціація працівників лікарняних кас України», «Фейсбук», за допомогою Viber- та СМС-повідомлень, шляхом проведення зустрічей із лікарями, котрі були відзначені Дипломами ЛК тощо.

Поінформував В.С.Мишківський учасників зібрання також про фінансовий стан за 9 місяців 2018 року. Так, при запланованих надходженнях  щомісячних добровільних пожертвувань у сумі 54,5 млн.грн. фактично надійшло 52,9 млн.грн. Можливою причиною недоотримання коштів він назвав очікування населенням «безкоштовної медицини» в результаті впровадження медичної реформи.

– Тому одним із напрямків нашої нинішньої роботи є роз’яснення населенню подальшої діяльності Лікарняної каси в зв’язку з концепцією медичної реформи, – зауважив Володимир Станіславович. – Адже очевидно, що держава ще тривалий час не зможе повністю забезпечити безоплатне надання всіх послуг та лікарських засобів для хворих громадян. Тобто без додаткового фінансування та залучення додаткових позабюджетних коштів – ми говоримо саме про діяльність у цьому плані БО «Лікарняна каса Житомирської області» – підвищити рівень медикаментозного забезпечення пацієнта неможливо.

Фактичні витрати Лікарняної каси за 9 місяців 2018 року – як повідомив виконавчий директор – становили 54,3 млн.грн. (із них на основну діяльність – 45,9 млн.грн.). Тобто різниця між надходженнями та витратами за 9 місяців складає -1,4 млн.грн. Основною причиною збільшення фінансових витрат є зростання вартості ліків. Так, наприклад, за період із 01.02 по 01.10.2018 року вартість розчину реосорбілакту зросла на 62,5%, препарата «Натрію хлорид» – на 27,2%, «Лефлоцин» – на 26,6%. Цей процес, на жаль, продовжується й далі.

– Для стабілізації фінансового стану в частині надходжень ми продовжуємо активну роз’яснювальну роботу щодо ролі та місця ЛК в реформованій системі охорони здоров’я як додаткового джерела фінансування медичної допомоги (в частині, яка не буде забезпечуватись державою), – сказав В.С.Мишківський. – А це – й зустрічі з колективами, лікарями амбулаторій ЦПМСД м.Житомира; впровадження «сервісного» інформування (запрошення отримати посвідчення члена ЛК, контакти лікарів-експертів, інформація про витрати на лікування, про можливість амбулаторного лікування тощо); з метою зменшення банківської комісії переорієнтація населення на електронні платежі (Приват24, додаток «Лікарняна каса», QR-код).

З метою оптимізації раціональних видатків було запропоновано, зокрема, внести зміни до «Переліку ліків, які забезпечуються за рахунок ЛК при амбулаторному лікуванні», надавши пріоритет препаратам за принципом «ціна-якість». Також – визначити нозології, на лікування яких витрачається найбільше коштів, та розробити рекомендації щодо їх лікування в контексті доказової медицини. Крім того, В.С.Мишківський наголосив на доцільності розробки «Переліку ліків, які забезпечуються за рахунок ЛК при стаціонарному лікуванні», на основі 10 видання Державного формуляру.

Викладена інформація (за кілька днів потому виконавчий Володимир Станіславович Мишківський презентував її також під час зібрання лікарів-експертів філій ЛК) та пропозиції викликали в членів правління жваву дискусію. Адже зрозуміло, що для вирішення непростої фінансової ситуації, яка може негативно відобразитись на забезпеченні членів Лікарняної каси медикаментами, виробами медичного призначення, реактивами, необхідно зробити рішучий крок – підвищити розмір щомісячного добровільного пожертвування, про що виконавчий директор вніс пропозицію. Детально обговоривши її, члени правління прийняли рішення про те, що, в зв’язку зі зростанням вартості ліків, виробів медичного призначення, реактивів, що призвело до збільшення видатків на обстеження і лікування членів ЛК, з урахуванням Положення «Про членство в ЛК» (розмір внеску має складати до 3% від встановленого розміру мінімальної заробітної плати), з 01.12.2018 року встановлюються такі розміри щомісячних добровільних пожертвувань:

  • для дорослого населення – 60 (шістдесят) грн.;
  • для студентів денної форми навчання до 23 років – 30 (тридцять) грн.;
  • для дітей до 18 років – 25 (двадцять п’ять) грн., незалежно від кількості дітей при умові членства одного з батьків;
  • вступне добровільне пожертвування – 5 (п’ять) грн.

Про прийняте членами правління рішення БО «Лікарняна каса Житомирської області» інформуватиме членів ЛК на сайті організації, в ЗМІ, соціальних мережах, під час зустрічей із колективами організацій та підприємств.

Затим заступник виконавчого директора Сергій Миколайович Грищук виступив перед членами правління з питанням про затвердження «Переліку ліків, які можуть забезпечуватись за рахунок ЛК для надання медичної допомоги в стаціонарних умовах».

Заввідділом аудиту та контролю якості ЛДП Раїса Володимирівна Артюх поінформувала про затвердження змін та доповнень до «Положення про порядок використання добровільних пожертвувань до благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області».

Також учасники засідання правління розглянули питання про прийняття та поновлення громадян в БО «Лікарняна каса Житомирської області», про виключення громадян із ЛК, за якими виступив заступник виконавчого директора С.М.Грищук, інші питання. Після детального та активного їх обговорення членами правління були прийняті відповідні рішення.

 

Детальніше

Досвід БО «Лікарняна каса Житомирської області» необхідно переймати й упроваджувати на території всієї України

Гості з Харківської області побували нещодавно в благодійній організації «Лікарняна каса Житомирської області» з метою детально ознайомитись із роботою ЛК, вивчити та запозичити її понад 18-річний досвід.

Заступник виконавчого директора Лікарняної каси С.М.Грищук під час зустрічі з делегацією, яку очолював голова Харківської районної ради М.В.Литвиненко, зокрема,  наголосив, що БО «Лікарняна каса Житомирської області» активно й успішно працює для покращення забезпечення медичною допомогою жителів нашого краю, а також для сприяння розвитку охорони здоров’я в області. Вісімнадцятирічний досвід роботи доводить, що в умовах недостатнього фінансування галузі охорони здоров’я саме діяльність ЛК слід розглядати, як один зі шляхів вирішення питання медикаментозного забезпечення та обстеження громадян у разі захворювання.

Заввідділом аудиту та контролю якості ЛДП Р.В.Артюх детально поінформувала гостей про порядок використання добровільних пожертвувань до БО «Лікарняна каса Житомирської області», здійснення контролю за цим тощо.

Учасники делегації цікавились, зокрема, механізмом контролю за використанням медикаментів при лікуванні членів ЛК, співпрацею Лікарняної каси з медпрацівниками лікувальних закладів Житомирщини. Харків’яни високо оцінили роботу БО «Лікарняна каса Житомирської області» й запевнили, що її досвід необхідно переймати й впроваджувати на території всієї України.

Фото – гості з Харківщини в БО “Лікарняна каса Житомирської області”

Детальніше

«Треба багато працювати – все хороше дається нам за труди!»

Президент Всеукраїнського громадського об’єднання «Асоціація лікарняних кас України», голова правління благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області», доктор медичних наук, професор, академік Академії наук вищої освіти України, заслужений лікар України Валентин Дмитрович Парій відзначив свій ювілей.

         Шановний ювілярПАРІЙ-2е!

Гарний керівник – якість, яка дана не кожному. Але нам дуже пощастило: Ви – справжній талант і професіонал своєї справи! Вміння передбачати, як мовиться, на два кроки вперед, швидко та влучно приймати рішення, професійно та мудро керувати – це ті якості, якими Ви здобули повагу та шану від людей.

Пройдено велику частину професійного та життєвого шляху і Вам є чим пишатись. Тож прийміть від нас найщиріші вітання з побажаннями ще багато років здобувати нові вершини, адже у Вашому серці не згасла молодеча завзятість, яскраво горить юнацький запал. Залишайтесь таким же енергійним, життєрадісним, креативним, цілеспрямованим, мудрим та справедливим!

Зі щирою повагою – правління, виконавча дирекція та колектив БО «Лікарняна каса Житомирської області».

Родом із Тальків Новоград-Волинського району, він усього досягав власними силами. Після закінчення восьмирічки вступив до Бердичівського медучилища, затим працював у Лебедівській дільничній лікарні Новоград-Волинського району. Строкова служба в Збройних Силах. Потому завідування ФАПом у рідному селі, де повною мірою осягнув, скільки сили, відповідальності, відданості вимагає професія медичного працівника. Вінницький медичний інститут імені М.І.Пирогова, після відмінного закінчення якого молодий заступник головного лікаря Романівської районної лікарні за п’ять із лишком років здійснив «революцію» в сільській медицині, систематизувавши обов’язки фельдшерів для підвищення якості та ефективності роботи медпрацівників середньої ланки.

Робота в обласному управлінні охорони здоров’я – разом із провідними фахівцями проводив галузеву реформу, твердо усвідомивши: кардинальні рішення необхідно приймати тільки після попереднього глибокого аналізу минулих і сучасних процесів у медицині, чітко передбачуваного результату. Надбання Житомирщини в упровадженні нового господарського механізму і реструктуризації були високо оцінені НДІ соціальної гігієни та охорони здоров’я. В 1993 році – захист кандидатської дисертації.

З 1997 й протягом восьми років – робота на посаді головного лікаря Житомирського обласного медичного консультативно-діагностичного центру: запровадження визначення хелікобактера, холтерівського моніторингу серця, імуноферментних методів обстеження. З’явились спеціалізовані кабінети: кардіологічний, судомних станів, мамологічний, для жінок перехідного віку, патології щитовидної залози, пренатальної діагностики з медико-генетичними обстеженнями та консультуванням, комплекс досліджень неврологічних недуг. Оновлено діагностичне обладнання, запроваджено новітні біотехнології й медичні телекомунікаційні технології. Тісна співпраця з науковими центрами України, МОЗ України.

В 2000 році за ініціативи В.Д.Парія та всебічної підтримки керівництва галузі області створена неприбуткова, некомерційна благодійна організація «Лікарняна каса Житомирської області», головою правління якої він став. Це – шлях встановлення цивілізованих відносин у системі охорони здоров’я, адже «Лікарняна каса Житомирської області» реалізовує та захищає законні права й інтереси її членів. Для ознайомлення з досвідом сюди звідусіль приїжджають фахівці різних рівнів, а В.Д.Парія обрано Президентом Всеукраїнського громадського об’єднання «Асоціація лікарняних кас України».

В 2005 році захистив докторську дисертацію, працював Директором департаменту організації та розвитку медичної допомоги населенню МОЗ України. Професор кафедри соціальної гігієни та організації охорони здоров’я з підвищення кваліфікації керівних кадрів охорони здоров’я Національного медичного університету імені О.О.Богомольця. Стажувався в Німеччині, Англії, Шотландії, Словаччині з розробки клінічних рекомендацій, доказової медицини, реформи охорони здоров’я. Медичний директор клініки «Оберіг». Член редакційної колегії журналу «Управління охороною здоров’я». Учасник міжнародних проектів: проекту Європейського союзу «Фінансування та управління в сфері охорони здоров’я в Україні», проекту EUROPE AID «Підтримка розвитку системи медичних стандартів в Україні», міжнародного проекту «Розвиток вторинної медичної допомоги населенню України». Президент ВГО «Асоціація лікарняних кас України». Номінант та дипломант Національної Медичної премії ТОП 100 в медицині 2009 року. Лауреат премії НАМН України за 2010 рік за серію наукових праць. Має вищу категорію за фахом «Організація та управління охороною здоров’я». Автор наукових праць, монографій, посібників, авторських свідоцтв. Експерт міжнародних проектів із реформування охорони здоров’я. Завдяки гарним організаторським здібностям, здоровому прагматизму, працьовитості, науковому мисленню здобув заслужену повагу серед медичної громади всієї держави.

В.Д.Парій: «Моя формула складається всього з п’яти слів: «Роби те, що ти любиш!» Я так скажу, що взагалі успіх – це подолання. Для успіху необхідні цілеспрямованість і дисциплінованість. Ці якості вселяють віру в здатність досягнути визначеної мети. Бо ж той, хто хоче її досягнути, повинен бути рішучим у діях і суворим до себе. Є велика різниця між тими, хто знає свій шлях і тими, хто йде ним!»

– Знаю Валентина Дмитровича вже давно, – говорить ректор Житомирського медичного інституту, доктор медичних наук, професор, заслужений лікар України Віктор Йосипович Шатило, – по-перше, як людину порядну, відповідальну за свої слова й справу, за яку береться. Ми від часу навчання в медінституті по-доброму так «суперничаємо» з ним. Керували комсомольськими організаціями факультетів, на яких навчались – тож і в спорті, й художній самодіяльності, й в інших молодіжних заходах змагались за першість. Зустрілись на професійній ниві в Житомирі – один за одним захистили кандидатські, докторські. От зі званням професора Валентин Дмитрович мене на півроку «обігнав»! Та що там багато розповідати – я хрещений батько його сина Віталія (вже й кандидата наук!). А це, як Ви розумієте, багато про що говорить!

Службова ж кар’єра ювіляра – не випадкова. Бо не була «встелена» грішми чи якимись знайомствами – професійні східці, які пройшов простий хлопець із поліської родини, ця праця над собою, ці гени роду – на найвищому рівні й понад усе. Ось, якщо коротко характеризувати – як же вдалось Валентину Дмитровичу пройти щаблі його злету.

Тож я щиро бажаю ювіляру міцного здоров’я, творчого натхнення, щастя, добробуту, миру й злагоди. Нехай повсякдення діяльність буде щедрою на нові ідеї, відкриття, мудрі та далекоглядні рішення, які допоможуть виконати визначені завдання й плани в ім’я розбудови нашої держави! Дорогий мій друже, від щирого серця зичу, щоб привітання цього дня додали тобі життєвої наснаги задля праці на ниві розвитку галузі. Хай підґрунтям щасливого життя та плідної діяльності завжди будуть міцне здоров’я, серце, сповнене любові та добра, натхненна думка й щирі почуття. Твої цілеспрямованість, наполегливість, рішучість, уміння долати труднощі зробили тебе справжнім господарем своєї долі, прикладом для багатьох людей. Все це не дається в готовому вигляді, а здобувається важкою й довгою працею. «Дорогу здолає той, хто йде!» – це твій життєвий девіз!

– Що можу сказати про ювіляра – Валентин Дмитрович вірний друг, комунікабельна людина, вміє вислухати й готовий допомогти, відкритий до співпраці й до вирішення проблем, – відзначив виконавчий директор благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області» Володимир Станіславович Мишківський. – Роки нашого знайомства, спільної праці, дружби між нами й нашими родинами, постійні спілкування й зустрічі привели мене до такої думки, що я щасливий тим, що маю такого товариша в житті. Наші стосунки не змінювались залежно від того, де й на якій посаді працював Валентин Дмитрович. Велика шана до людей – незалежно від їхнього соціального статусу, постійне бажання й готовність допомагати їм – це можуть підтвердити десятки тисяч мешканців не лише нашої області, а й усієї України. Й у той же час – при всій зайнятості – займатись науковою діяльністю, підготовкою та навчанням кадрів для охорони здоров’я, процесами реформування галузі – я думаю, що сьогодні в нашій державі більш підготовленого професійно спеціаліста медицини, котрий розуміється на її проблемах, немає. Там, де Валентин Дмитрович – панує активне життя, відповідальне ставлення до роботи та висока її якість, бачення нового та прогресивного. Він завжди перебуває в стані розвитку та пошуку, володіє неабияким інтелектом, емоційно-вольовий, творчий. Не менш важливим є те, що він має почуття власної гідності й упевнено досягає поставленої мети. Його морально-етичний стержень та висока духовність завжди викликають глибоку повагу. Він завжди справедливий  та принциповий до колег, але – знаходить час розібратись у життєвих проблемах працівників колективу та допомогти. Уважний, добрий і людяний. Якщо формувати шкалу обов’язкових якостей хорошого керівника, то у Валентина Дмитровича на одному рівні як людські, так і професійні, ділові якості. Цілеспрямований, володіє логічним та раціональним мисленням, які гарно поєднуються з умінням швидко «схоплювати» суть проблеми й швидко вирішувати. Він уміє бачити на перспективу, сприймати численні та різноманітні пропозиції, але знаходити осмислену суть. Він щедро ділиться ентузіазмом у досягненні цілей та методами, необхідними для їх досягнення. Завжди людину оцінюєш по тому, що вона робить. Як адміністратор, як господар (у широкому сенсі цього слова), він – професіонал високого рівня.

Великої поваги викликає любов до своєї сім’ї. Я бував не раз у нього дома й бачив ті теплі сімейні стосунки, його турботливе ставлення до рідних. Ці принципи – любити й шанувати своїх близьких, турбуватись про них, ставити їх інтереси понад усе – йому передали батьки. Такими ж добрими й чесними виховав Валентин Дмитрович із дружиною Наталією й своїх дітей. А зараз сімейні традиції переймають від люблячого – й любимого! – дідуся троє онуків.

За багато років тісної активної співпраці та щирої дружби переконався в його ділових, людських якостях, у надзвичайній відповідальності, порядності, патріотизмі. Цих принципових позицій він завжди дотримується!

– Родом із простої сільської родини, Валентин Дмитрович сам пройшов усі професійні й кар’єрні сходинки. Тож за характером він, безумовно, яскраво виражений лідер – уміє організувати людей, повести за собою, переконати їх у своїй правоті. Й завжди це йому допомагало в його роботі, в стосунках із людьми, – переконаний начальник управління охорони здоров’я облдержадміністрації Микола Петрович Суслик. – Великий професіонал та ентузіаст своєї справи, все, що він робить – робить на благо людей. Енергійний та ініціативний, Валентин Дмитрович володіє сучасними методами управління й причетний до становлення системи охорони здоров’я населення не лише Житомирської області, а й України загалом. Має вихованців, котрі працюють кваліфіковано та на високому професійному рівні в багатьох медичних закладах усієї країни – стверджує, що кожного з них поважає, тому що за роки свого професійного та кар’єрного зростання вони показали, що дійсно достойні призначених посад. Усього досяг, дякуючи своєму розуму – і продовжує це робити. Скажу так, що, з мого професійного управлінського досвіду в галузі охорони здоров’я України, саме такий шлях – найбільш надійний: маленькими кроками до великого успіху!

– За багато років, протягом яких ми знайомі з ювіляром – причому на різних його посадах – я побачив, наскільки він неординарна особистість, – говорить головний лікар обласного онкологічного диспансеру Ігор Іванович Сабадаш. – Перш за все вражає його величезне працелюбство. Дуже талановитий організатор, він на кожній займаній посаді проявляв найкращі якості керівника (й – людські якості) – колектив завжди працював, як годинниковий механізм. Це дуже важливо, коли маєш велике господарство і багато підлеглих – різних за характером, особистими якостями. Й, напевно, кожен, хто знає Валентина Дмитровича, скаже, що він вимогливий, але – справедливий. І разом із тим – дуже чуйна й порядна, чесна людина. Всі ці якості гармонійно у ньому поєднані й викликають шану та повагу. Плідне поєднання професійного фаху й господарського практицизму – ця риса була й залишається притаманною Валентину Дмитровичу протягом усього його життєвого шляху. Його людяність я особливо підкреслю. Напевно, сотні людей звертались до нього з різними проханнями – жодному не відмовив. Причому прохання були досить непрості – мова йшла не тільки про здоров’я, а й життя.

Тож як фахівцю, науковцю, господарському керівнику, зрештою – як людині високого ґатунку в цілому – я вважаю, що його енергія, знання, сходинки життєві – вони заслуговують на слова найвищої похвали. Адже, скажу відверто, його професійний шлях не проходив під овації – тому що був пов’язаний із великими труднощами не тільки місцевого, а й державного характеру.

Тож побажаю ювіляру тільки успіхів, здоров’я й далі служити людям так вірно й віддано, як він робив це досі!

– Валентина Дмитровича я знаю ще з часу його роботи в управлінні охорони здоров’я, – згадує головний лікар обласної клінічної лікарні імені О.Ф.Гербачевського Богдан Богданович Леськів. – Ближче ж познайомились ми, коли в 2005 році мене призначили головним лікарем обласного центру медико-санітарної експертизи – Валентин Дмитрович на той час очолював обласний медичний консультативно-діагностичний центр. Тож, працюючи поруч із корифеєм галузі нашої області, переконався в його ділових, людських якостях, у надзвичайній відповідальності, порядності. Цих принципових позицій він завжди дотримується. Його організаторський та професійний талант, господарські здібності сприяли тому, що рівень лікувально-діагностичної роботи, вирішення кадрових питань тощо вирішувались на самому високому рівні (мені дуже добре відомо, наскільки це непросто – я цією роботою багато займався й займаюсь). Й у подальшому на інших посадах він зростав у своєму розвитку дедалі вище. Тому приємно відзначити, що Валентин Дмитрович і фахівець чудовий, і людина хороша, й прекрасний організатор. Головна ж його риса – небайдужість до долі людей. Він дуже добре знає їх потреби – не тільки в системі охорони здоров’я, а й загалом життєві. Адже, будучи рядовим працівником, людина відповідальна лише сама за себе, а керівником – за весь колектив. Своєю працею, відданістю роботі, щирою повагою до людей він завжди надихає молодих працівників, які тільки починають свій трудовий шлях, і досвідчених, котрі вже впевнено по ньому йдуть. Тож хочу побажати ювілярові міцного здоров’я, активного довголіття, радості, добробуту й щастя!

- Валентине Дмитровичу, Ви завжди підкреслюєте, що по життю поруч із Вами йде удача. Що для цього потрібно?

- Мені, наприклад, ніколи нічого не «звалювалось на голову» у вигляді «манни небесної» – щоб удача тебе любила, треба багато працювати. Все хороше дається нам за труди.

- Яке Ваше головне правило?

- Все своє життя я стараюсь робити тільки добро – це моє кредо й заповіт моїх батьків – добрих, чесних, порядних. Живу, як можу, працюю, як умію, і ні про що не шкодую – ні про погане, ні про хороше. Якби цього не було, не було б і мене – такого, який є. Кривити душею не хочу – я людина, котра «зробила» себе сама – за своє життя мені не соромно. Й немає нічого більш приємного, аніж бачити результат своєї праці. Сенс життя для мене – прожити якомога довше й зробити доброго як можна більше. Як говорив Антуан де Сент-Екзюпері: «Бути людиною – це відчувати свою відповідальність. Усвідомлювати, що кладучи свою цеглу, ти допомагаєш будувати світ».

                   Вікторія Паламарчук.

Детальніше

14 жовтня – свято Покрови Пресвятої Богородиці, День Українського козацтва та День захисника України

КОЗАЦТВО-4

Щиро й сердечно вітаємо козаків і козачок нашого краю зі святом, яке увібрало в себе багаті й славні національні традиції, уособлює мужність і героїзм оборонців та визволителів рідної землі впродовж усієї багатовікової української історії.

Пресвята Богородиця завжди вважалась покровителькою і заступницею славного війська козацького та всього українського народу. Й сьогодні ми звертаємось до Матері Божої з проханням про мир, добро, благополуччя, про гідне та щасливе майбутнє. Нехай божественний покров Пресвятої Богородиці, простягнений над нами, уберігає від бід, зла та негараздів! Мирного неба всім нам, міцного здоров’я, незгасимої енергії, завзяття й сили!

 З повагою – правління та виконавча дирекція БО «Лікарняна каса Житомирської області»

Детальніше

Міністерство охорони здоров’я України бачить медичне страхування невід’ємною частиною нової системи охорони здоров’я

Pavlo Kovtonyuk

Міністерство охорони здоров’я України бачить медичне страхування невід’ємною частиною нової системи охорони здоров’я.

До речі, часто нам закидають, що це не так. Мовляв, а де в реформі “страхова медицина”. Думаю, ці люди не розуміють, що ніякого цивілізованого медстрахування не може бути, якщо “надягати” його на систему Семашка.

Спершу має з’явитися інститут медичної послуги, запрацювати ринок цих послуг, на ньому повинні конкурувати автономні лікарні-підприємства, повинні бути відкриті двері для приватного сектора, у пацієнта має бути вибір лікаря та медзакладу, і працювати нормальна електронна система для контролю надання послуг. Без цього страхування буде лише фейком.

Зараз основні зусилля МОЗ сфокусовані саме на цих завданнях. Маємо на це 3 роки. Цього року запустили нову модель на первинній ланці. У 2019 році починаємо цю роботу на амбулаторному спеціалізованому рівні – програма “Безкоштовна діагностика”. У 2020 році матимемо програму державних гарантій, яка покриватиме усі рівні медичних послуг, включно із стаціонарними.

Тут настане час вступати в гру медичному страхуванню. А зараз необхідно починати підготовку до цього.

Для цього сьогодні я зустрівся з представниками страхового ринку України. Це була конструктивна, відверта, багата на деталі та ідеї розмова. Вона дала мені розуміння багатьох нюансів, та напрямку, в який бік маємо рухатися.

Ми глибоко переконані, що найбільші перспективи в Україні має конкурентний ринок страхових послуг, на якому пацієнт та роботодавець має вільний вибір страховика. Це дозволить залучити додаткові кошти в систему та допомогти людям убезпечити себе від надмірних видатків на найдорожчі види допомоги. Крім того – дати пацієнту більше вибору та добрий сервіс.

Наша політика — забезпечити кожній людині в Україні гарантоване покриття основних медичних послуг первинної, спеціалізованої, екстреної допомоги через Національну службу здоров’я. І як другий рівень системи – дати роботодавцям, державним установам, місцевій владі та пацієнтам усі можливості скористатися з переваг страхування.

Ми намітили наступні кроки нашої співпраці з страховиками. В тому числі – законодавчі зміни, які дозволять страховому ринку в Україні перезапуститися та стати частиною реформ. Працюємо далі.

Детальніше

Національна служба здоров’я запускає власний контакт-центр

http://moz.gov.ua/article/reform-plan/nacionalna-sluzhba-zdorov%E2%80%99ja-zapuskae-vlasnij-kontakt-centr

З 8 жовтня 2018 року офіційно починає свою роботу контакт-центр Національної служби здоров’я України. Короткий номер – 1677. Це перший в Україні подібний контакт-центр, що обслуговуватиме пацієнтів, лікарів та керівників закладів охорони здоров’я.

Права пацієнтів та лікарів, актуальна інформація щодо змін в системі охорони здоров’я, правила роботи сімейних лікарів та амбулаторій, гарантований державою пакет медичних послуг, особливості співпраці медичних закладів з Національною службою здоров’я – на всі ці запитання можна буде отримати відповіді, подзвонивши на номер 1677.

Відповіді на найбільш поширені питання будуть доступні цілодобово в автоматичному режимі. Подзвонивши в робочий час, можна буде поставити питання оператору. Всі запити, вирішення яких потребує додаткового часу, будуть реєструватися і скеровуватися у відповідні підрозділи НСЗУ для опрацювання. Після розв’язання питання оператори передзвонюватимуть і надаватимуть повну інформацію про вирішення запиту. Дзвінки зі стаціонарних телефонів та мобільних операторів будуть безкоштовні.

«623 заклади первинної медичної допомоги країни уже уклали договори з НСЗУ і перейшли на нову систему фінансування. Лікарі отримали кращі умови праці і підвищені зарплати. У цих закладах обрали свого лікаря понад 12 мільйонів українців. Вони мають право на гарантований безоплатний перелік медичних послуг. Отже, за півроку діяльності НСЗУ виконана величезна робота. І в цій роботі нам надзвичайно важливо отримувати зворотній зв’язок і від пацієнтів і від лікарів. Саме для цього створений наш контакт-центр. Жоден дзвінок і звернення не залишиться без уваги, адже ми працюємо над тим, щоб зміни в медицині відбувалися перш за все на користь лікаря та пацієнта», – говорить Олег Петренко, голова Національної служби здоров’я.

Контакт-центр створений за світовими стандартами і відповідатиме міжнародним вимогам з надання інформаційно-довідкових послуг.

Детальніше

#medi