Новини

ЗАПИТАННЯ – ВІДПОВІДІ

Оприлюднено

Від пацієнтів – членів благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області» – часто звучать питання, яка – в зв’язку з майбутніми змінами в системі охорони здоров’я – подальша доля ЛК? Які препарати призначаються по ЛК й чому лікуючі лікарі часто призначають медикаменти, якими ЛК не забезпечує, тощо.

Отож – відповіді на запитання, які найбільше цікавлять громадян.

ЗАПИТАННЯ: Зараз усі говорять про те, що в країні буде запроваджено медичне страхування. Чи буде в такому разі існувати ЛК?

ВІДПОВІДЬ: Ми підтримуємо впровадження медичного страхування. Адже в цьому разі пацієнтам буде забезпечуватись певний гарантований мінімум медикаментів, реактивів, виробів медичного призначення для надання медичної допомоги. Але медичне страхування не зможе повністю, на 100%, вирішити усі питання з забезпеченням пацієнтів. Тому для БО «Лікарняна каса Житомирської області» при будь-яких реформах у медицині знайдеться ніша. Наприклад, на первинній ланці – це забезпечення понад 100 захворювань за амбулаторними рецептами (в проектах МОЗ йдеться тільки про консультацію лікаря та обстеження), на вторинному та третинному рівнях частина допомоги буде покриватися медичним страхуванням (не більше 30-40%, а решту забезпечить ЛК. Крім цього, за рахунок того, що частину забезпечення візьме на себе медичне страхування, Лікарняна каса може значно розширити свої програми.

На даний час діяльність ЛК в області сприяє підготовці закладів охорони здоров’я області до впровадження медичного страхування. Так, ми проводимо персоніфікований облік надходжень та витрат коштів за кожним громадянином. Крім того, у нас відпрацьована система договірних взаємовідносин із лікувальними закладами, підприємствами, банківськими установами. Також ми активно пропагуємо необхідність стандартизації медичних послуг – дотримання лікарями лікарського формуляру та протоколів лікування, затверджених МОЗ України, які базуються на доказовій медицині. Тобто всі ті елементи (розрахунок медичної послуги, чітко визначений пакет гарантованих медичних послуг, єдиний медичний простір тощо), про які сьогодні говорять, як про майбутнє реформи, вже давно використовуються в діяльності ЛК.

У Верховній Раді наразі зареєстрований законопроект про лікарняні каси і це свідчить про те, що держава зацікавлена у доцільності таких організацій.

 

ЗАПИТАННЯ: Я давно перебуваю в «Лікарняній касі». Добровільні щомісячні пожертвування плачу справно. Але хворію – й відповідно за медичною допомогою звертаюсь – нечасто, тож думаю, що всі гроші, які заплачені мною, не використані. А якщо я раптом захворію, сплаченої суми не вистачить на лікування?  

ВІДПОВІДЬ: Перш за все скажу Вам, що діяльність ЛК побудована на солідарній участі, за принципом «здоровий платить за хворого». Тобто – якщо Ви потрапляєте в лікувальний заклад, можете розраховувати не лише на сплачену Вами суму, а й на кошти інших членів організації, які зараз не хворіють. Максимальний розмір видатків на лікування члена ЛК не повинні перевищувати розмір 25 річних внесків. Тобто, заплативши протягом року невелику суму, людина автоматично отримує можливість пролікуватися на 14 700 гривень (незалежно від часу перебування в організації). Тобто в фінансовому плані маємо можливість пролікувати пацієнта на значно більшу суму коштів, ніж внесену ним на персональний рахунок.

 

ЗАПИТАННЯ: А моїми грішми – тобто тими коштами, які мною сплачені, як добровільні щомісячні пожертвування – може скористатись хтось інший, якщо я не лікувався.

ВІДПОВІДЬ: Вам надзвичайно пощастило, що Ви не зверталися за медичною допомогою. Разом з цим, завдяки солідарній участі, за Ваші та кошти інших членів щомісячно отримують лікування понад 10 тисяч пацієнтів. Також ми спільно забезечуємо медичний супровід учасників АТО, інвалідів війни, понад 600 дітей-сиріт.

Разом із цим хочу наголосити на тому, що ЛК проводить облік надходжень та витрат коштів кожного громадянина, який перебуває в організації.  Членство в ЛК є індивідуальне, тому Ваші, наприклад, родичі, друзі, якщо вони не перебувають в ЛК, не можуть скористатись Вашими добровільними пожертвуваннями.

 

ЗАПИТАННЯ: Лікарі говорять, що «Лікарняна каса» забезпечує найдешевшими ліками, які все одно нічого не допомагають. Натомість дороговартісних – розрекламованих по телебаченню – препаратів не дочекаєшся…

ВІДПОВІДЬ: Це неправда. ЛК забезпечує ліками згідно з Лікарським формуляром (переліком медикаментів, який розроблявся обласними спеціалістами) та уніфікованими протоколами лікування, які затверджені Міністерством охорони здоров’я України. У них чітко розписано, як і якими медикаментами повинні лікуватись більшість хвороб. Згідно з законодавством, всі лікарі повинні дотримуватись цих протоколів і призначати препарати, які передбачені протоколами. Протоколи постійно оновлюються з урахуванням даних доказової медицини. Допомога, яку забезпечує ЛК, базується саме на цих протоколах – тобто ЛК надає виключно ті медикаменти, які передбачені протоколами. На жаль, не всі лікарі бажають їх дотримуватись, що може бути пов’язано як із недостатньою кваліфікацією, так і з особистими фінансовими інтересами, адже частина лікарів співпрацює з аптеками, фармацевтичними фірмами. Тому хочемо, щоб Ви зрозуміли, що лікар, котрий призначає препарати, які відсутні в протоколах лікування – порушує законодавство. Адже якщо вимоги протоколів дотримуються, то є гарантія якості лікування.

На даний час ЛК закуповує переважно ліки вітчизняного виробництва, які мають міжнародний сертифікат якості. А вони значно дешевші, ніж закордонні.

2 коментарі до “ЗАПИТАННЯ – ВІДПОВІДІ

  1. Доброго дня. Я оформлена в ЛК Житомирської області. А якщо я потраплю в лікарню наприклад в Київській чи іншій області. То чи буду забезпечена медикаментами ЛК?

Коментарі закриті.