Новини

Основне завдання – поліпшення обслуговування тих, хто перебуває в ЛК

Оприлюднено

Восьмого жовтня відбулося спільне засідання лікарів-експертів і менеджерів аналітиків благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області» за участю голови правління, професора, д. мед. н., заслуженого лікаря України Валентина Дмитровича Парія. На зібранні активно обговорювалися актуальні питання діяльності організації: клінічний аудит як інструмент покращення якості медичної допомоги (виступив – голова правління, професор, д. мед. н., заслужений лікар України Валентин Дмитрович Парій); проблеми в діяльності БО ЛКЖО у 2010 році та можливі шляхи їх вирішення (виступив – виконавчий директор Володимир Станіславович Мишківський);  робота менеджерів-аналітиків ЛК (виступив – заступник виконавчого директора Сергій Миколайович Грищук); надання медичної допомоги членам ЛК за 8 місяців 2010 року (виступила – завідуюча відділом експертизи та контролю якості лікувально-діагностичного процесу Раїса Володимирівна Артюх); аналіз лікувального процесу членів ЛК за серпень 2010 року (виступила –   лікар-екперт Ірина Антонівна Білоус).

Відкриваючи засідання, Валентин Дмитрович Парій наголосив на важливій ролі лікарняних кас у системі охорони здоров’я  нашої держави та подякував всім, хто працює в ЛК за вклад у розвиток організації.

– Наші пріоритетні завдання – підвищення якості медичної допомоги, увага до кожного, хто перебуває в організації та звертається до лікувального закладу, ефективне використання коштів, активізація роботи із сімейними лікарями, – підкреслив Валентин Дмитрович.

Голова правління презентував доповідь «Клінічний аудит як інструмент покращення якості медичної допомоги».

Володимир Станіславович Мишківський, аналізуючи діяльність Лікарняної каси, вказав на причини виходу з організації за результатами анкетування у Попільнянському районі: медичні (не влаштовує медикаментозне забезпечення, ставлення медичних працівників, не всі ліки дають, не всі захворювання лікують, дають дешеві ліки) – 29%; фінансові (скрутне фінансове становище) – 46%; зміна місця роботи, проживання  – 11%.

Також виконавчий директор вказав на наявність певних проблем, які виникли в процесі діяльності ЛК, їх можна умовно розділити на соціально-психологічні: бажання пацієнтів отримати повний комплекс медичних послуг при мінімальному розмірі членського внеску; несвоєчасна сплата або несплата членських внесків; віра в ст.49 Конституції щодо безоплатної медичної допомоги; реклама лікарських препаратів;

медичні – складність впровадження системи стандартизації медичних технологій (локальних клінічних протоколів, лікарського формуляру), що приводить до нераціонального використання коштів; неготовність системи охорони здоров’я до дотриманням договірних взаємовідносин і співпраці з досить жорстким позавідомчим контролем за використанням медикаментів; агресивна маркетингова політика окремих фармвиробників; відсутність у лікарів фінансової мотивації призначати якісне, необхідне та ефективне лікування.

Намічені шляхи подальшої діяльності Лікарняної каси – це робота з пацієнтами, зустрічі з членами ЛК, які перебувають на лікуванні;  захист медичних прав пацієнтів; навчання з метою  вивчення клінічних протоколів; висвітлення результатів проведених експертних оцінок на медичних конференціях, нарадах і т.п.; індивідуальні співбесіди з лікарями; забезпечення лікування згідно з протоколами; формування раціональних за кількістю й асортиментом замовлень; контроль за своєчасністю та повнотою постачання ліків; наявність на складі та у відділеннях необхідного мінімального запасу ліків. Важливе значення відводиться покращенню співпраці з ЛПЗ області: вивченню локальних клінічних протоколів, індивідуальній роботі з лікарями, контролю за забезпеченням повного асортименту ліків. Ці заходи сприятимуть поліпшенню обслуговування тих, хто перебуває в організації.

Р. В. Артюх детально проаналізувала якість медичної допомоги, яка надавалася членам ЛК:

-За 8 місяців 2010 року надано медичну допомогу за рахунок ЛК у 197 490 випадках на суму 13 805 852 грн. Під патронатом ЛК знаходиться майже 900 дітей-сиріт, на їх лікування витрачено 13 507,24 грн. За рахунок ЛК продовжується оздоровлення інвалідів Великої Вітчизняної війни, проліковано  47 осіб на суму 9430,48 грн.

За 8 місяців  2010 року проліковано 69 796 осіб, середня вартість лікування – 177,90 грн.

70% коштів витрачено на стаціонарне лікування, проліковано 37 030 пацієнтів;          на амбулаторно-поліклінічне лікування  – 30% коштів, проліковано 32 263 пацієнти.

Лікування хворих проводиться згідно з локальними клінічними протоколами, затвердженими наказом УОЗ №754 від 30.12.08 року «Про затвердження локальних клінічних протоколів надання медичної допомоги жителям Житомирської області» та №783 від 21.12.09 року «Про затвердження локальних клінічних протоколів надання медичної допомоги хірургічного профілю», та Лікарського формуляру. Це дає можливість пацієнтам отримувати гарантовану, якісну медичну допомогу на всіх етапах її надання.

Найбільше недотримання протоколів лікування в таких лікувальних закладах:

Народицька ЦРЛ – 33,9%;

Коростенська відділкова лікарня – 23,3%;

Новоград –Волинське міськрад ТМО – 16,7%;

Радомишльська ЦРЛ – 15,8% ;

Позитивні зміни намітилися в Радомишлі, Черняхові, Андрушівці, Олевську, Малині, Коростенському районі.

Через недотримання протоколів лікування необгрунтовано витрачено за 8 місяців 2010 року 102 841 грн.

Основними недоліками, виявленими при проведенні експертизи якості надання медичної допомоги членам Лікарняної каси, є недотримання інструкцій до препаратів: введення кеталонгу, ревмоксикаму більше 5 діб, дексалгіну – більше 2 діб, уведення дексалгіну пароділлям взагалі заборонено, введення нервіплексу та мільгами щодня та т. ін.

Проведений АВС-VEN аналіз засвідчує, що життєвонеобхідні препарати в структурі закупівлі складають 19%, необхідні – 45%, а другорядні препарати – 41% і на них витрачено 2  472  754,50 грн.

Проведений аналіз також засвідчив, що хворі  отримують недостатнє лікування (неповне). Зокрема, 76 % пацієнтів   гастроентерологічного профілю, 14 % – кардіологічного, 4 % – неврологічного.

Проведено аналіз надання медичної допомоги 113 пацієнтам, які лікувалися в першому півріччі 2010 року із діагнозом виразка шлунку та 12-палої кишки:  32 пацієнти лікувалися без дотримання протоколів лікування, отримуючи не комплексну антигелікобактерну терапію, що рекомендована, а отримували посиндромну терапію, яка дає покращення стану на короткий термін, але не сприяє загоєнню виразки. Це приводить до необгрунтованої витрати коштів і повторного звернення до лікарів, або до госпіталізації.

В 37 випадках неправильно зашифровано виразкову хворобу. Неправильне шифрування в основному, стосується амбулаторного лікування та хірургічних відділень.

Ті, хто перебуває в ЛК, має змогу поліпшувати здоров’я у високоспеціалізованих закладах. За 8 місяців 2010 року отримали медичну допомогу в ЛПЗ м. Києва через ВГО «Асоціація працівників лікарняних кас України»12 осіб.

Нині з ЛК активно співпрацюють 63 сімейних лікаря у Бердичівському, Житомирському, Любарському, Коростенському районах.

-У серпні медичну допомогу на суму більше 1000 грн. отримали   120 хворих, зокрема,  в обласній клінічній лікарні ім. О. Ф. Гербачевського – 62 пацієнти,  в обласному онкологічному диспансері  – 7,  у ЦМЛ №1 м. Житомира – 15, у ЦМЛ №2 м. Житомира  – 5, ЖОЦОЗМД – 5,  обласній дитячій лікарні – 4, у  Коростенській ЦМЛ – 5, у Бердичівській ЦМЛ – 3, –  розповіла  І. А. Білоус.

С. М. Грищук у своєму виступі зупинився на аналізі діяльності менеджерів-аналітиків ЛК, зокрема, на перевірці проплачення членських внесків, роботі з боржниками, з модулями  «лікар-експерт»,  «Медикаменти».

Сергій Миколайович наголосив, що від уважної та чіткої праці всього колективу виконавчої дирекції, філій ЛК залежить рівень обслуговування тих, хто звертається за допомогою.   А за цим – найголовніше – здоров’я наших краян!

Світлана Михалюк

0102