Щоб якісна медична допомога стала доступна кожному

Одне з основних завдань системи охорони здоров’я – надання медичної допомоги на найвищому рівні.  Саме на таке лікування розраховує кожен із нас.

Для  того, щоб його якість стала гарантованою, на Житомирщині вже декілька років функціонує контрольно-експертна комісія (КЕК) управління охорони здоров’я Житомирської обласної державної адміністрації.

Нещодавно відбулося чергове засідання КЕК, в якому взяли участь  провідні фахівці УОЗ і представники медичних закладів. Згідно плану роботи КЕК на перше півріччя 2011 року проведена експертиза якості надання медичної допомоги в Олевській ЦРЛ.

Проаналізовано 72 історії хвороб терапевтичного, 64 – хірургічного, 40 – акушерсько-гінекологічного та 20 – педіатричного профілів.

Низька якість лікування відмічена в 20%, середня  – в 27%, висока –  53%  медичних карт пацієнтів терапевтичного профілю Олевської  ЦРЛ. Серед них неякісно збирається анамнез у 31,5% хворих, лікується без дотримання стандартів і протоколів лікування – 17,8%, низька якість рекомендацій у 15,1%, відсутні підписи члена БО «Лікарняна каса Житомирської області» про отримання ліків у 19,2%,  не дотримуються протоколи та терміни обстеження у 6,9 %.

У 31%  пацієнтів хірургічного профілю констатовано низьку якість лікування, у 26% – середню, у 43% – високу. Зокрема, 23 % хворих не своєчасно оглядається завідуючим відділенням і заступником головного лікаря з лікувальної роботи, не повна паспортна частина в історії хвороби та   не якісний анамнез у 37, 5 %, не дотримуються протоколи обстеження при виконанні бакобстежень – у 82,8% через відсутність баклабораторії, біохімічних досліджень у 40,6%; неякісні передопераційні епікризи та відсутні записи у щоденниках та листку призначень у 38,6%.

При аналізі медичних карт акушерсько-гінекологічного профілю виявлено, що 95% вагітних відвідують жіночу консультацію нерегулярно, 67% обстежено на УЗД не в скринінгові терміни, в 52% не була виявлена супутня патологія, 71% вагітних не консультовані районним акушером-гінекологом.

На засіданні контрольно-експертної комісії проаналізовано 59 історії хвороб терапевтичного та 19 – хірургічного профілю пацієнтів Народицької ЦРЛ. В 37% медичних картах терапевтичного профілю – низька якість лікування, в 33% – середня, в 30% висока.

27 % із цих пацієнтів обстежуються без дотримання протоколів;  не дотримуються терміни обстеження  у 21%, не дотримуються стандарти та протоколи лікування у 34 %, не своєчасно та не обґрунтовано здійснюється корекція лікування у 42%, низька якість рекомендацій  у 18%.

Із 19 медичних карт лікувально-діагностичного процесу пацієнтів хірургічного профілю Народицькій ЦРЛ  у 14% – низька якість лікування у 26% – середня, у 60% – висока.

Головному лікарю  Олевської ЦРЛ М. І. Садовому та головному лікарю

Народицької ЦРЛ М. І. Пащук запропоновано терміново розробити заходи для  усунення виявлених недоліків та видати відповідні накази;

вжити дієвих заходів щодо запровадження в практичну діяльність лікарів локальних клінічних протоколів надання медичної допомоги;

провести навчання серед лікарів із метою вивчення локальних клінічних протоколів із подальшим складанням заліків, особливо звернути увагу на протоколи лікування хворих хірургічного профілю. Інформацію про виконання даних рекомендацій надати в Управління охорони здоров’я  Житомирської ОДА до 15.06.2011 року.

Будемо надіятися, що якісна медична допомога на Житомирщині стане доступна кожному.

Світлана Михалюк

Детальніше


Залиште коментар!





14 жовтня – свято Покрови Пресвятої Богородиці, День Українського козацтва та День захисника України

Щиро й сердечно вітаємо козаків і козачок нашого краю зі святом, яке увібрало в себе багаті й славні національні традиції, уособлює мужність і героїзм оборонців та визволителів рідної землі впродовж усієї багатовікової української історії. Пресвята Богородиця завжди вважалась покровителькою і заступницею славного війська козацького та всього українського народу. Й сьогодні ми звертаємось до Матері Божої […]

Детальніше
Читати блог »

Міністерство охорони здоров’я України бачить медичне страхування невід’ємною частиною нової системи охорони здоров’я

Pavlo Kovtonyuk Міністерство охорони здоров'я України бачить медичне страхування невід’ємною частиною нової системи охорони здоров’я. До речі, часто нам закидають, що це не ...

Національна служба здоров’я запускає власний контакт-центр

http://moz.gov.ua/article/reform-plan/nacionalna-sluzhba-zdorov%E2%80%99ja-zapuskae-vlasnij-kontakt-centr З 8 жовтня 2018 року офіційно починає свою роботу контакт-центр Національної служби здоров’я України. Короткий номер – 1677. Це перший ...

#medi