Новини

Щоб якісна медична допомога стала доступна кожному

Оприлюднено

Одне з основних завдань системи охорони здоров’я – надання медичної допомоги на найвищому рівні.  Саме на таке лікування розраховує кожен із нас.

Для  того, щоб його якість стала гарантованою, на Житомирщині вже декілька років функціонує контрольно-експертна комісія (КЕК) управління охорони здоров’я Житомирської обласної державної адміністрації.

Нещодавно відбулося чергове засідання КЕК, в якому взяли участь  провідні фахівці УОЗ і представники медичних закладів. Згідно плану роботи КЕК на перше півріччя 2011 року проведена експертиза якості надання медичної допомоги в Олевській ЦРЛ.

Проаналізовано 72 історії хвороб терапевтичного, 64 – хірургічного, 40 – акушерсько-гінекологічного та 20 – педіатричного профілів.

Низька якість лікування відмічена в 20%, середня  – в 27%, висока –  53%  медичних карт пацієнтів терапевтичного профілю Олевської  ЦРЛ. Серед них неякісно збирається анамнез у 31,5% хворих, лікується без дотримання стандартів і протоколів лікування – 17,8%, низька якість рекомендацій у 15,1%, відсутні підписи члена БО «Лікарняна каса Житомирської області» про отримання ліків у 19,2%,  не дотримуються протоколи та терміни обстеження у 6,9 %.

У 31%  пацієнтів хірургічного профілю констатовано низьку якість лікування, у 26% – середню, у 43% – високу. Зокрема, 23 % хворих не своєчасно оглядається завідуючим відділенням і заступником головного лікаря з лікувальної роботи, не повна паспортна частина в історії хвороби та   не якісний анамнез у 37, 5 %, не дотримуються протоколи обстеження при виконанні бакобстежень – у 82,8% через відсутність баклабораторії, біохімічних досліджень у 40,6%; неякісні передопераційні епікризи та відсутні записи у щоденниках та листку призначень у 38,6%.

При аналізі медичних карт акушерсько-гінекологічного профілю виявлено, що 95% вагітних відвідують жіночу консультацію нерегулярно, 67% обстежено на УЗД не в скринінгові терміни, в 52% не була виявлена супутня патологія, 71% вагітних не консультовані районним акушером-гінекологом.

На засіданні контрольно-експертної комісії проаналізовано 59 історії хвороб терапевтичного та 19 – хірургічного профілю пацієнтів Народицької ЦРЛ. В 37% медичних картах терапевтичного профілю – низька якість лікування, в 33% – середня, в 30% висока.

27 % із цих пацієнтів обстежуються без дотримання протоколів;  не дотримуються терміни обстеження  у 21%, не дотримуються стандарти та протоколи лікування у 34 %, не своєчасно та не обґрунтовано здійснюється корекція лікування у 42%, низька якість рекомендацій  у 18%.

Із 19 медичних карт лікувально-діагностичного процесу пацієнтів хірургічного профілю Народицькій ЦРЛ  у 14% – низька якість лікування у 26% – середня, у 60% – висока.

Головному лікарю  Олевської ЦРЛ М. І. Садовому та головному лікарю

Народицької ЦРЛ М. І. Пащук запропоновано терміново розробити заходи для  усунення виявлених недоліків та видати відповідні накази;

вжити дієвих заходів щодо запровадження в практичну діяльність лікарів локальних клінічних протоколів надання медичної допомоги;

провести навчання серед лікарів із метою вивчення локальних клінічних протоколів із подальшим складанням заліків, особливо звернути увагу на протоколи лікування хворих хірургічного профілю. Інформацію про виконання даних рекомендацій надати в Управління охорони здоров’я  Житомирської ОДА до 15.06.2011 року.

Будемо надіятися, що якісна медична допомога на Житомирщині стане доступна кожному.

Світлана Михалюк