Новини

Чи вдасться захистити населення від неякісної медицини?

Оприлюднено

Існує вираз: здоров’я – це ще не все, але все інше без здоров’я – ніщо. Великою мірою рівень його збереження залежить від кожного з нас. Але неабияку роль у цьому відіграють і охоронці найціннішого – лікарі. Кожен пацієнт має право на отримання повного об’єму і належної якості медичної допомоги. Цей критерій чи не основний у діяльності всієї системи охорони здоров’я – від лікувально-профілактичного закладу до МОЗ України. Для захисту інтересів пацієнтів при отриманні ними якісної медичної допомоги, зниження рівня захворюваності та з метою поліпшення демографічної ситуації у травні цього року при управлінні охорони здоров’я Житомирської обласної державної адміністрації була створена клініко-експертна комісія (КЕК), діяльність котрої регламентується Наказом УОЗ № 275 від 21.05. 2009 року. В її роботі беруть участь провідні фахівці УОЗ, обласні позаштатні спеціалісти, заступники головного лікаря обласної клінічної лікарні ім. О. Ф. Гербачевського та обласної дитячої лікарні, виконавчий директор благодійної організації «Лікарняна каса Житомирської області». На черговому засіданні КЕК розглядалося питання якості лікувально-діагностичного процесу в Коростенській ЦМЛ.

Для аналізу було відібрано 95 історій хвороб, із них – 30 належали пацієнтам, які перебувають у БО «Лікарняна каса Житомирської області, 65 – хворим, котрі не є членами цієї організації. Експертиза проводилася за багатьма чинниками, серед котрих – правильність призначеного лікування та обстеження, їх обґрунтування, дотримання стандартів, якість рекомендацій і т.д. Результати експертизи були детально проаналізовані 1 липня у присутності представників Коростенської ЦМЛ.

Варто відмітити, що фахівцями цього закладу більшою мірою не дотримуються протоколи та стандарти при лікуванні пацієнтів, які не є членами Лікарняної каси: низька якість лікування відмічається у 85 % перевірених медичних картах; 66 % хворих лікується без дотримання протоколів лікування, неякісно зібраний анамнез у 51 % хворих, у 58 % – відмічається неадекватність дозування та тривалості прийому ліків, у 46 % – не дотримано протоколи обстеження, у 66 % несвоєчасно та необґрунтовано відкориговане лікування.

Серед перевірених медичних карт хворих-членів ЛК у 43% відмічається низька якість лікування; ; 40 % хворих лікується без дотримання протоколів лікування, неякісно зібраний анамнез у 33 % хворих, у 53 % – відмічається неадекватність дозування та тривалості прийому ліків, у 23 % – не дотримано протоколи обстеження, у 53 % несвоєчасно та необґрунтовано відкориговане лікування.

У кожного пацієнта є вибір: стати членом Лікарняної каси і отримувати при необхідності якісніше лікування, яке контролює лікар-екперт ЛК чи і надалі покладатися лише на спеціалістів, які не бажають виконувати накази Міністерств охорони здоров’я України та працюють по-старому, не прагнуть до опановування нового.

Контрольно-експертна комісія рекомендувала лікарям Коростенської ЦМЛ вжити дієвих заходів для запровадження в практику локальних клінічних протоколів надання медичної допомоги, аби жителі міста отримували медичні послуги, котрі відповідають досягненням сучасної науки, позитивно впливають на здоров’я пацієнтів і задовольняють його потреби.

Світлана Михалюк